Volvo EM90 to pierwszy minivan marki. Jego wygląd nie jest już tajemnicą

Volvo EM90 to pierwszy minivan marki. Jego wygląd nie jest już tajemnicą

Volvo EM90 - pierwsze zdjęcia
Volvo EM90 - pierwsze zdjęcia
Źródło zdjęć: © MIIT
Aleksander Ruciński
16.10.2023 13:34, aktualizacja: 16.10.2023 14:05

Zdjęcia Volvo EM90 wyciekły za sprawą chińskiego ministerstwa przemysłu i informatyki.

Każdy samochód trafiający na chiński rynek musi zostać zatwierdzony przez ministerstwo przemysłu i informatyki. To część procesu homologacyjnego, podczas którego auto jest również fotografowane. Tak było również w przypadku Volvo EM90, którego zdjęcia właśnie wyciekły do sieci.

Auto, którego oficjalny debiut zaplanowano na 12 listopada, wygląda dokładnie tak, jak można by oczekiwać. Od początku było wiadomo, że za techniczną bazę dla minivana Volvo posłuży Zeekr 009 - rodzinny elektryk produkowany przez właściciela marki Volvo - koncern Geely.

Nie dziwi więc fakt, że EM90 wygląda jak Zeekr 009 przyozdobiony w elementy charakterystyczne dla szwedzkiej marki. Mowa o dużej atrapie chłodnicy z logo Volvo i przekątną poprzeczką czy ostro narysowanych reflektorach. Z tyłu z kolei znajdziemy pionowe światła i szybę zwieńczoną ciemną blendą z szerokim napisem "Volvo".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sądząc po technicznej specyfikacji, również zatwierdzonej przez chińskie MIIT, auto ma 5206 mm długości, 2024 mm szerokości i 1859 mm wysokości i 3205 mm rozstawu osi. W bazowej wersji jest zasilane elektryczną jednostką o mocy 200 kW (272 KM) umieszczoną nad tylną osią. Będzie też topowy, 536-konny wariant z napędem na cztery koła.

Wciąż brakuje natomiast informacji na temat akumulatorów. Wiadomo jednak, że bliźniaczy Zeekr korzysta z baterii o pojemności 140 kWh zapewniającej do 822 km zasięgu zgodnie z cyklem pomiarowym CLTC.

Czy podobnie będzie w Volvo? Odpowiedź na to oraz inne pytania związane z EM90 powinniśmy poznać nie później niż 12 listopada.

Volvo EM90
Volvo EM90© MIIT
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)