Volvo EM90 to pierwszy minivan marki. Jego wygląd nie jest już tajemnicą

Zdjęcia Volvo EM90 wyciekły za sprawą chińskiego ministerstwa przemysłu i informatyki.

Volvo EM90 - pierwsze zdjęciaVolvo EM90 - pierwsze zdjęcia
Źródło zdjęć: © MIIT
Aleksander Ruciński

Każdy samochód trafiający na chiński rynek musi zostać zatwierdzony przez ministerstwo przemysłu i informatyki. To część procesu homologacyjnego, podczas którego auto jest również fotografowane. Tak było również w przypadku Volvo EM90, którego zdjęcia właśnie wyciekły do sieci.

Auto, którego oficjalny debiut zaplanowano na 12 listopada, wygląda dokładnie tak, jak można by oczekiwać. Od początku było wiadomo, że za techniczną bazę dla minivana Volvo posłuży Zeekr 009 - rodzinny elektryk produkowany przez właściciela marki Volvo - koncern Geely.

Nie dziwi więc fakt, że EM90 wygląda jak Zeekr 009 przyozdobiony w elementy charakterystyczne dla szwedzkiej marki. Mowa o dużej atrapie chłodnicy z logo Volvo i przekątną poprzeczką czy ostro narysowanych reflektorach. Z tyłu z kolei znajdziemy pionowe światła i szybę zwieńczoną ciemną blendą z szerokim napisem "Volvo".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sądząc po technicznej specyfikacji, również zatwierdzonej przez chińskie MIIT, auto ma 5206 mm długości, 2024 mm szerokości i 1859 mm wysokości i 3205 mm rozstawu osi. W bazowej wersji jest zasilane elektryczną jednostką o mocy 200 kW (272 KM) umieszczoną nad tylną osią. Będzie też topowy, 536-konny wariant z napędem na cztery koła.

Wciąż brakuje natomiast informacji na temat akumulatorów. Wiadomo jednak, że bliźniaczy Zeekr korzysta z baterii o pojemności 140 kWh zapewniającej do 822 km zasięgu zgodnie z cyklem pomiarowym CLTC.

Czy podobnie będzie w Volvo? Odpowiedź na to oraz inne pytania związane z EM90 powinniśmy poznać nie później niż 12 listopada.

Volvo EM90
Volvo EM90 © MIIT
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach