Volvo EX90 trafi do klientów bez kluczowych funkcji. Szef marki twierdzi, że to normalne

Witamy w teraźniejszości. Kupujesz auto za minimum 79 995 dolarów, a potem dostajesz okrojoną wersję, w której nie wszystko działa. Klienci, którzy zdecydowali się na elektrycznego SUV-a Volvo mają powody do niezadowolenia.

Volvo EX90Volvo EX90
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo

Kilka tygodni temu pisaliśmy o długo oczekiwanym starcie produkcji elektrycznego Volvo EX90. Pierwsze sztuki opuściły fabrykę w amerykańskim Charleston z blisko 2-letnim opóźnieniem. Powód? Kłopoty z oprogramowaniem. Wygląda jednak na to, że nie wszystkie problemy zostały rozwiązane.

Marka właśnie poinformowała klientów, że auta, które niebawem odbiorą, mogą nie działać właściwie. Niektóre funkcje będące na liście wyposażenia początkowo będą nieaktywne lub ograniczone. Firma przygotowała nawet listę potencjalnych niedogodności, które zostaną naprawione w przyszłości, dzięki aktualizacjom.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo S60 T8 Polestar - Szwedzi wyprzedzili swoje czasy

Wśród nich można wymienić m.in. niedziałające lidary rzutujące na dwa programy zaawansowanego wsparcia kierowcy, czy sterowanie multimediami za pomocą poleceń głosowych Siri. Niemożliwe będzie również zasilanie zewnętrznych urządzeń z pokładowego akumulatora trakcyjnego, a system podtrzymania energii będzie aktywny bez przerwy, zużywając około 3 proc. energii zgromadzonej w baterii na każde 24 godziny.

Szef Volvo, Jim Rowan, zdaje się jednak niespecjalnie przejmować problemami, stwierdzając, że to normalne w tego typu pojazdach.

"Zasadniczym założeniem pojazdu opartego na oprogramowaniu z możliwością zdalnych aktualizacji jest ciągłe aktualizowanie tegoż oprogramowania. Myślę, że klienci inwestujący w zaawansowane technologie, takie jak EX90, w pełni to rozumieją" - stwierdził w sesji pytań i odpowiedzi z 18 lipca, na którą powołuje się serwis "Automotive News Europe".

Żadnej skruchy, żadnego przepraszam. Tak jest i koniec, możecie się rozejść. Czas pokaże, co na to klienci.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy