Volvo XC40 P8 Recharge w końcu w Polsce. Kusi osiągami, ale cena studzi entuzjazm

Długo oczekiwana, w pełni elektryczna wersja Volvo XC40 nareszcie wjeżdża do polskich salonów. Auto może poszczycić się świetnymi osiągami i więcej niż przyzwoitym zasięgiem. Niestety jak przystało na model zasilany prądem, nie jest przesadnie tanie.

Od premiery minęło sporo czasu. Auto w końcu jednak wjeżdża do polskich salonów.Od premiery minęło sporo czasu. Auto w końcu jednak wjeżdża do polskich salonów.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

268 150 zł - tyle minimum trzeba wyłożyć za elektryczne Volvo XC40 P8 Recharge. Z jednej strony sporo, a z drugiej, hybryda plug-in o takiej samej nazwie też kosztuje 209 900 zł, choć jej napęd wciąż opiera się głównie na silniku spalinowym. Powód jest prosty - XC40 to z zasady dość drogie auto - przynajmniej w cenniku.

Poza tym póki co nie ma zbyt wielu konkurentów. Jednym z nich może okazać się zapowiadane niedawno Audi Q4 e-tron. Rywalem, choć zauważalnie mniejszym i słabszym, wydaje się jednak Mercedes EQA wyceniany na 199 990 zł.

Ci, którzy zdecydują się na elektryczne volvo, nie powinni jednak żałować. Dostaną bowiem naprawdę mocny napęd oparty na dwóch silnikach o łącznej mocy 408 KM. W razie potrzeby mamy więc AWD, które przy odpowiedniej przyczepności pozwoli osiągnąć setkę w zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna, tradycyjnie dla nowych volvo została ograniczona do 180 km/h, a zasięg na jednym ładowaniu to nawet 418 km.

Volvo XC40 Recharge - ceny wersji wyposażenia:

  • Standardowy - od 268 150 zł
  • Rozszerzony - od 287 150 zł

Klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji wyposażenia. Pierwszą Volvo określa w konfiguratorze jako Standardowa, a drugą Rozszerzona. Na razie jednak nie zdradza, jakie elementy kryją się za tymi nazwami. Można jednak podejrzewać, że klasycznie dla marki liczba dodatków będzie więcej niż wystarczająca.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem