Więcej hybryd w gamie Panamery. Kolejne dwie wersje dołączają do oferty
Ostatecznie nowa Panamera będzie dostępna z aż czterema hybrydami. Dwie z nich właśnie dołączają do oferty i choć są parowane z sześciocylindrowym silnikiem, zdecydowanie nie rozczarowują osiągami.
23.02.2024 | aktual.: 23.02.2024 15:05
Mowa o wariantach 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid opartych na 2,9-litrowej, podwójnie doładowanej jednostce V6, która w zależności od wersji sama w sobie generuje 304 KM lub 353 KM. Ważniejsza jest tu jednak moc systemowa uwzględniająca również jednostkę elektryczną.
Ta w przypadku wersji 4 E-Hybrid wynosi 470 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 680 Nm. Przekłada się to na pierwszą setkę w 4,1 sekundy i 280 km/h prędkości maksymalnej. W odmianie 4S E-Hybrid możemy liczyć na więcej, bo aż 544 KM i 750 Nm, co pozwala osiągać setkę w 3,7 sekundy i jechać maksymalnie z prędkością 290 km/h.
Największą zaletą jest jednak możliwość jazdy na samym prądzie. Dzięki akumulatorowi o pojemności 25,9 kWh powinniśmy przejechać ponad 90 km na jednym ładowaniu, a w optymalizacji zasięgu pomoże nawigacja, której wskazania są uwzględniane przez sterownik napędu. Nie bez znaczenia jest też wyższa moc rekuperacji wynosząca 88 kW i szybsze ładowanie AC obsługujące moc 11 kW.
Chętni na nową Panamerę z wydajną hybrydą plug-in muszą przygotować co najmniej 536 tys. zł. Tyle kosztuje wersja 4 E-Hybrid. Mocniejsze wydanie 4S E-Hybrid startuje natomiast z pułapu 600 000 zł.