WAŻNE
TERAZ

Śmierć trzech osób w Barcicach. Zatrzymano 25-latka

Więcej hybryd w gamie Panamery. Kolejne dwie wersje dołączają do oferty

Ostatecznie nowa Panamera będzie dostępna z aż czterema hybrydami. Dwie z nich właśnie dołączają do oferty i choć są parowane z sześciocylindrowym silnikiem, zdecydowanie nie rozczarowują osiągami.

Porsche Panamera Porsche Panamera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Mowa o wariantach 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid opartych na 2,9-litrowej, podwójnie doładowanej jednostce V6, która w zależności od wersji sama w sobie generuje 304 KM lub 353 KM. Ważniejsza jest tu jednak moc systemowa uwzględniająca również jednostkę elektryczną.

Ta w przypadku wersji 4 E-Hybrid wynosi 470 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 680 Nm. Przekłada się to na pierwszą setkę w 4,1 sekundy i 280 km/h prędkości maksymalnej. W odmianie 4S E-Hybrid możemy liczyć na więcej, bo aż 544 KM i 750 Nm, co pozwala osiągać setkę w 3,7 sekundy i jechać maksymalnie z prędkością 290 km/h.

Największą zaletą jest jednak możliwość jazdy na samym prądzie. Dzięki akumulatorowi o pojemności 25,9 kWh powinniśmy przejechać ponad 90 km na jednym ładowaniu, a w optymalizacji zasięgu pomoże nawigacja, której wskazania są uwzględniane przez sterownik napędu. Nie bez znaczenia jest też wyższa moc rekuperacji wynosząca 88 kW i szybsze ładowanie AC obsługujące moc 11 kW.

Chętni na nową Panamerę z wydajną hybrydą plug-in muszą przygotować co najmniej 536 tys. zł. Tyle kosztuje wersja 4 E-Hybrid. Mocniejsze wydanie 4S E-Hybrid startuje natomiast z pułapu 600 000 zł.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy