Wielkie plany Tesli wobec fabryki w Niemczech. Mogą pokonać Volkswagena

Tesla złożyła wniosek o podwojenie mocy produkcyjnych swojej fabryki pod Berlinem do 1 mln pojazdów elektrycznych rocznie.

Tesla planuje podwoić ilość produkowanych elektryków w niemieckiej fabryceTesla planuje podwoić ilość produkowanych elektryków w niemieckiej fabryce
Źródło zdjęć: © EPA-EFE | "CHRISTIAN MARQUARDT / POOL"

Największy na świecie producent samochodów elektrycznych chce również, aby fabryka zlokalizowana około 30 km na południowy wschód od stolicy Niemiec produkowała więcej ogniw akumulatorowych. Jeśli plany zostaną zatwierdzone, gigafabryka Tesli będzie w stanie wyprodukować akumulatory o pojemności 100 gigawatogodzin rocznie, czyli dwa razy więcej w porównaniu z obecnymi 50 Gwh.

Według agencji Reuters, we wtorek, 18 lipca br. firma przeprowadziła sesję pytań i odpowiedzi na temat swojego planu z lokalnymi mieszkańcami. Głównym problemem na spotkaniu było to, jak Tesla zbuduje elektrownię bez użycia dodatkowej wody. Producent samochodów powiedział, że osiągnie to poprzez recykling wody, na którą ma już licencję.

Jeśli plany Tesli wejdą w życie, oznacza to, że niemiecka fabryka, która dostarczyła swój pierwszy pojazd w marcu ubiegłego roku, wyprzedzi zakład Volkswagena w Wolfsburgu, kradnąc koronę największej fabryki samochodów w Europie. Volkswagen sprzedał w 2022 roku 572 tys. samochodów elektrycznych, co wydaje się kiepskim wynikiem patrząc na 1,31 miliona dostaw Tesli w tym okresie.

W grudniu 2021 roku Volkswagen ogłosił, że w ciągu następnych pięciu lat wyda 100 mld dolarów na elektryfikację swojej oferty, przeznaczając ponad połowę całkowitych wydatków na pojazdy elektryczne. Strategia Volkswagena dotyczy też Stanów Zjednoczonych, gdzie Tesla jest największym sprzedawcą pojazdów elektrycznych.

"W Ameryce Północnej Grupa Volkswagen zamierza znacznie zwiększyć swój udział w rynku. Obejmuje to inwestycje w nowe pojazdy elektryczne i fabrykę ogniw akumulatorowych w Kanadzie" – podała firma w oświadczeniu z czerwca br. Dodano, że "kultowy" model Scout zostanie ponownie wprowadzony na rynek jako pojazdy całkowicie elektryczny.

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek