Xiaomi zrobiło swoje Purosangue. SUV YU7 rzuci wyzwanie Tesli
Xiaomi przygotowuje się do premiery swojego drugiego elektrycznego pojazdu, SUV-a YU7, który ma stanąć w szranki z Teslą Model Y. Oficjalne zdjęcia i specyfikacje pojazdu ujawniono w chińskim Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT).
10.12.2024 | aktual.: 11.12.2024 08:30
YU7 to najnowszy w pełni elektryczny SUV od Xiaomi, planowany na chiński rynek na czerwiec 2025 roku. Pojazd dzieli wiele cech stylistycznych z sedanem SU7, który zadebiutował pod koniec 2023 roku. Mimo podobnych wymiarów, YU7 wyróżnia się wyższą i bardziej muskularną sylwetką, typową dla SUV-ów.
Design pojazdu przyciąga uwagę liniami nawiązującymi do Ferrari Purosangue, z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami i dynamicznymi przetłoczeniami. Przód zdobią reflektory LED inspirowane modelami McLarena, nadając mu agresywny wygląd. Tył wyposażono w pełnowymiarowe lampy LED i spoiler typu ducktail, dodając sportowego charakteru.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
YU7 mierzy 4 999 mm długości, 1 996 mm szerokości i 1 600 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 3 000 mm. Nie da się więc ukryć, że jest to kawał samochodu.
Wnętrze pojazdu nie zostało jeszcze ujawnione, ale spodziewane jest zastosowanie 16,1-calowego ekranu dotykowego znanego z SU7 oraz minimalistycznego, nowoczesnego wykończenia. Obecność czujnika LiDAR na dachu sugeruje zaawansowane funkcje autonomicznej jazdy, które Xiaomi chce wprowadzić do swojej oferty.
Zgodnie z danymi MIIT, YU7 będzie napędzany dwoma silnikami elektrycznymi: przednim o mocy 295 KM (220 kW) i tylnym o mocy 386 KM (288 kW), co daje łączną moc 681 KM (508 kW). To więcej niż w sedanie SU7 Max, gdzie do dyspozycji mamy 664 KM (495 kW).
Napęd ma być zasilany bateriami firmy CATL, choć ich specyfikacja nie jest jeszcze znana. Dla porównania, SU7 oferuje akumulatory o pojemności 73,6 kWh, 94,3 kWh lub 101 kWh, zapewniając zasięg do 800 km według cyklu CLTC. Ze względu na większy rozmiar YU7, jego zasięg może być nieco mniejszy.
Cena YU7 pozostaje tajemnicą, ale chińskie media sugerują przedział 250 000–300 000 juanów (około 140 000 – 170 000 złotych), co pozycjonuje go jako bezpośredniego konkurenta dla Tesli Model Y.
Produkcja YU7 będzie odbywać się w zakładach Xiaomi w Pekinie, gdzie SU7 osiągnął już liczbę 100 000 wyprodukowanych egzemplarzy. Planowany na połowę 2025 roku debiut YU7 ma wzmocnić pozycję Xiaomi na dynamicznie rozwijającym się rynku elektrycznych SUV-ów.