Zeekr 001 FR debiutuje jako 1280-konny rywal Tesli Model S 

Jeśli nadal jesteście sceptycznie nastawieni do chińskiej motoryzacji, ten model może zmienić wasze zapatrywania. Najnowsza propozycja koncernu Geely łączy codzienną praktyczność z osiągami, których nie powstydziłyby się najlepsze hiperauta.

Zeekr 001Zeekr 001
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Zeekr
Aleksander Ruciński

Zeekr to jedna z marek koncernu Geely, do którego należy m.in. Volvo. W ostatnich latach Chińczycy poczynają sobie coraz śmielej, bez kompleksów rzucając wyzwanie europejskim producentom.

Model 001 FR jest tego najlepszym przykładem. Pięciodrzwiowy elektryk ma być alternatywą dla takich modeli jak Porsche Taycan czy Tesla Model S. Sądząc po parametrach technicznych, rywale mają się czego obawiać.

Tworząc wersję FR inżynierowie wzięli znane już od dłuższego czasu standardowe wydanie 001 i przyprawili je naprawdę ostrym napędem. Elektryczne silniki generują łącznie 1284 KM mocy, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 2,07 s. Producent przyznaje jednak, że chodzi o start lotny. Mimo to wynik robi wrażenie.

Zeekr 001 FR
Zeekr 001 FR © Materiały prasowe | Zeekr

Samochód jest szybki nie tylko na prostych. Wszystko za sprawą systemu torque vectoring, który pomaga zacieśniać szybkie łuki. Szkoda tylko, że nie wiemy, ile pochłania przy tym energii.

Twórcy nie chwalą się bowiem zasięgiem. Zdradzają jedynie, że akumulator ma pojemność 100 kWh i współpracuje z 800-woltową instalacją, pozwalającą uzupełnić 80 proc. pojemności w 15 min.

Zeekr 001 FR
Zeekr 001 FR © Materiały prasowe | Zeekr

Jak przystało na współczesnego elektryka, 001 FR jest naszpikowany technologią. Na pokładzie ma na przykład system komunikacji satelitarnej, zapewniający nieprzerwany zasięg sieci podczas każdej podróży.

Więcej szczegółów mamy poznać bliżej rynkowego debiutu zaplanowanego na październik 2023 roku. Wstępnie wiadomo, że auto będzie kosztować ponad 1 mln juanów, co w przeliczeniu daje około 570 tys. zł. Na razie nie wiadomo, czy Zeekr 001 FR będzie sprzedawany także poza Chinami, ale jest prawdopodobne, gdyż wersja standardowa już trafiła do Europy.

  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
[1/14] Zeekr 001 FR Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Zeekr
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach