Zeekr 001 FR debiutuje jako 1280-konny rywal Tesli Model S 

Jeśli nadal jesteście sceptycznie nastawieni do chińskiej motoryzacji, ten model może zmienić wasze zapatrywania. Najnowsza propozycja koncernu Geely łączy codzienną praktyczność z osiągami, których nie powstydziłyby się najlepsze hiperauta.

Zeekr 001Zeekr 001
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Zeekr
Aleksander Ruciński
3

Zeekr to jedna z marek koncernu Geely, do którego należy m.in. Volvo. W ostatnich latach Chińczycy poczynają sobie coraz śmielej, bez kompleksów rzucając wyzwanie europejskim producentom.

Model 001 FR jest tego najlepszym przykładem. Pięciodrzwiowy elektryk ma być alternatywą dla takich modeli jak Porsche Taycan czy Tesla Model S. Sądząc po parametrach technicznych, rywale mają się czego obawiać.

Tworząc wersję FR inżynierowie wzięli znane już od dłuższego czasu standardowe wydanie 001 i przyprawili je naprawdę ostrym napędem. Elektryczne silniki generują łącznie 1284 KM mocy, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 2,07 s. Producent przyznaje jednak, że chodzi o start lotny. Mimo to wynik robi wrażenie.

Zeekr 001 FR
Zeekr 001 FR © Materiały prasowe | Zeekr

Samochód jest szybki nie tylko na prostych. Wszystko za sprawą systemu torque vectoring, który pomaga zacieśniać szybkie łuki. Szkoda tylko, że nie wiemy, ile pochłania przy tym energii.

Twórcy nie chwalą się bowiem zasięgiem. Zdradzają jedynie, że akumulator ma pojemność 100 kWh i współpracuje z 800-woltową instalacją, pozwalającą uzupełnić 80 proc. pojemności w 15 min.

Zeekr 001 FR
Zeekr 001 FR © Materiały prasowe | Zeekr

Jak przystało na współczesnego elektryka, 001 FR jest naszpikowany technologią. Na pokładzie ma na przykład system komunikacji satelitarnej, zapewniający nieprzerwany zasięg sieci podczas każdej podróży.

Więcej szczegółów mamy poznać bliżej rynkowego debiutu zaplanowanego na październik 2023 roku. Wstępnie wiadomo, że auto będzie kosztować ponad 1 mln juanów, co w przeliczeniu daje około 570 tys. zł. Na razie nie wiadomo, czy Zeekr 001 FR będzie sprzedawany także poza Chinami, ale jest prawdopodobne, gdyż wersja standardowa już trafiła do Europy.

  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
  • Zeekr 001 FR
[1/14] Zeekr 001 FR Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Zeekr

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców