Alfa Romeo Giulia EV będzie mieć nawet 1000 KM mocy. Szef marki zdradza szczegóły

Zgodnie z zapowiedziami, od 2027 roku Alfa Romeo ma być w pełni elektryczną marką. Do granicznej daty nie pozostało już wiele czasu, więc potencjalne modele pojawiają się na horyzoncie. Jednym z nich będzie nowa Giulia EV.

Alfa Romeo Giulia GTAm 2021Alfa Romeo Giulia GTAm 2021
Źródło zdjęć: © Autokult
Aleksander Ruciński

Szczegółami w niedawnym wywiadzie udzielonym dla magazynu "Autocar" pochwalił się sam szef Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato. Nie tylko potwierdził, że kolejna Giulia będzie w pełni elektryczna, ale i zdradził detale dotyczące mocy poszczególnych wersji.

Auto ma być dostępne w trzech wariantach – standardowym o mocy 345 KM, 800-konnym Veloce i 1000-konnym Quadrifoglio. Liczby wydają się szalone, ale jak najbardziej wiarygodne.

W końcu Włosi dysponują potężnym napędem elektrycznym znanym już z Maserati GranTurismo Folgore. Mowa o trzech silnikach generujących od 750 do nawet 1200 KM. Niewykluczone, że właśnie ten zestaw trafi do nowej Giulii EV. Imparato wspomniał także o imponującym zasięgu na poziomie 700 km, choć raczej nie miał na myśli topowego wydania, a najsłabszą i najwydajniejszą odmianę.

Szef Alfy podkreślił też ważność i konieczność kroku, jakim jest elektryfikacja. – Przełączamy się, bo musimy. Jeśli tego nie zrobimy, Alfa Romeo będzie martwa – wyjaśnił brutalnie w rozmowie z "Autocar".

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Giulia EV ujrzy światło dzienne już w 2025 roku. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem obejdzie się bez opóźnień typowych dla włoskiej marki.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie