Alfa Romeo Giulia EV będzie mieć nawet 1000 KM mocy. Szef marki zdradza szczegóły

Zgodnie z zapowiedziami, od 2027 roku Alfa Romeo ma być w pełni elektryczną marką. Do granicznej daty nie pozostało już wiele czasu, więc potencjalne modele pojawiają się na horyzoncie. Jednym z nich będzie nowa Giulia EV.

Alfa Romeo Giulia GTAm 2021Alfa Romeo Giulia GTAm 2021
Źródło zdjęć: © Autokult
Aleksander Ruciński

Szczegółami w niedawnym wywiadzie udzielonym dla magazynu "Autocar" pochwalił się sam szef Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato. Nie tylko potwierdził, że kolejna Giulia będzie w pełni elektryczna, ale i zdradził detale dotyczące mocy poszczególnych wersji.

Auto ma być dostępne w trzech wariantach – standardowym o mocy 345 KM, 800-konnym Veloce i 1000-konnym Quadrifoglio. Liczby wydają się szalone, ale jak najbardziej wiarygodne.

W końcu Włosi dysponują potężnym napędem elektrycznym znanym już z Maserati GranTurismo Folgore. Mowa o trzech silnikach generujących od 750 do nawet 1200 KM. Niewykluczone, że właśnie ten zestaw trafi do nowej Giulii EV. Imparato wspomniał także o imponującym zasięgu na poziomie 700 km, choć raczej nie miał na myśli topowego wydania, a najsłabszą i najwydajniejszą odmianę.

Szef Alfy podkreślił też ważność i konieczność kroku, jakim jest elektryfikacja. – Przełączamy się, bo musimy. Jeśli tego nie zrobimy, Alfa Romeo będzie martwa – wyjaśnił brutalnie w rozmowie z "Autocar".

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Giulia EV ujrzy światło dzienne już w 2025 roku. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem obejdzie się bez opóźnień typowych dla włoskiej marki.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne