Alfa Romeo Giulia EV będzie mieć nawet 1000 KM mocy. Szef marki zdradza szczegóły

Zgodnie z zapowiedziami, od 2027 roku Alfa Romeo ma być w pełni elektryczną marką. Do granicznej daty nie pozostało już wiele czasu, więc potencjalne modele pojawiają się na horyzoncie. Jednym z nich będzie nowa Giulia EV.

Alfa Romeo Giulia GTAm 2021Alfa Romeo Giulia GTAm 2021
Źródło zdjęć: © Autokult
Aleksander Ruciński

Szczegółami w niedawnym wywiadzie udzielonym dla magazynu "Autocar" pochwalił się sam szef Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato. Nie tylko potwierdził, że kolejna Giulia będzie w pełni elektryczna, ale i zdradził detale dotyczące mocy poszczególnych wersji.

Auto ma być dostępne w trzech wariantach – standardowym o mocy 345 KM, 800-konnym Veloce i 1000-konnym Quadrifoglio. Liczby wydają się szalone, ale jak najbardziej wiarygodne.

W końcu Włosi dysponują potężnym napędem elektrycznym znanym już z Maserati GranTurismo Folgore. Mowa o trzech silnikach generujących od 750 do nawet 1200 KM. Niewykluczone, że właśnie ten zestaw trafi do nowej Giulii EV. Imparato wspomniał także o imponującym zasięgu na poziomie 700 km, choć raczej nie miał na myśli topowego wydania, a najsłabszą i najwydajniejszą odmianę.

Szef Alfy podkreślił też ważność i konieczność kroku, jakim jest elektryfikacja. – Przełączamy się, bo musimy. Jeśli tego nie zrobimy, Alfa Romeo będzie martwa – wyjaśnił brutalnie w rozmowie z "Autocar".

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Giulia EV ujrzy światło dzienne już w 2025 roku. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem obejdzie się bez opóźnień typowych dla włoskiej marki.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS