Alfa Romeo będzie w pełni elektryczną marką. Stellantis ogłosił datę

Nie tylko Opel, Fiat i DS. Do śmiałego planu pełnej elektryfikacji dołącza również Alfa Romeo, która dziś ma w ofercie zaledwie dwa modele. W przyszłości będzie ich jednak więcej, choć raczej nie wszystkie trafią w gusta fanów marki.

Stelvio i Giulia w końcu doczekają się rodzeństwa.Stelvio i Giulia w końcu doczekają się rodzeństwa.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Wszystko dlatego, że zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli koncernu opublikowanymi podczas oficjalnej konferencji prasowej, wszystkie nowe Alfy po 2027 roku mają mieć elektryczny napęd. To wynik strategii zakładającej pełne zelektryfikowanie marek premium wchodzących w skład Stellantisa - podobny los czeka Lancię oraz DS-a, o czym zresztą informowaliśmy niedawno.

To dość odważna deklaracja szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że póki co Alfa Romeo nie może pochwalić się żadnym zelektryfikowanym, a tym bardziej elektrycznym modelem. Spalinowe Stelvio i Giulia to jedyne propozycje w gamie włoskiej legendy. Niebawem dołączy do nich jednak Tonale, które ma być dostępne również z hybrydą plug-in.

Brytyjski Autocar powołujący się na wewnętrzne źródła twierdzi, że później pójdzie już z górki, a gama zapełni się ciekawymi propozycjami. Wśród nich ma być m.in. mały SUV Brennero (prawdopodobnie produkowany w Tychach), duchowy następca GTV, a nawet modne 4-drzwiowe coupe.

Warto wspomnieć, że Stellantis dysponuje bardzo rozbudowanym zapleczem technicznym i uniwersalnymi platformami, które mogą być z powodzeniem stosowane przez wszystkie marki wchodzące w skład koncernu. Dzięki temu szybki rozwój Alfy Romeo w zupełnie nowym kierunku wydaje się jak najbardziej realny. Czy słuszny? Według zagorzałych fanów marki, pewnie nie. Warto jednak mieć świadomość, że od elektrycznej przyszłości nie ma już odwrotu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem