WAŻNE
TERAZ

Śmierć trzech osób w Barcicach. Zatrzymano 25-latka

DS przechodzi na elektryki od 2024 roku. To było do przewidzenia

Nie milkną echa niedawnej konferencji Stellantis dotyczącej przyszłości koncernu. Kolejne marki wchodzące w jego skład zdradzają szczegóły na najbliższe lata. Jedną z nich jest francuski DS, który przestanie rozwijać spalinowe modele w 2024 roku.

DS3 Crossback E-Tense to póki co jedyny elektryk w gamie marki.DS3 Crossback E-Tense to póki co jedyny elektryk w gamie marki.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Takie deklaracje już nikogo nie dziwią. W obliczu zapowiedzi UE dotyczących planowanego zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku, podobnych decyzji będzie tylko więcej. Pełne przejście na napęd elektryczny zapowiedzieli już Ford, Opel, Mini, Volvo, Volkswagen czy Jaguar. Teraz do tego grona dołącza także DS, z dość nieodległą datą.

Jules Tilstone, dyrektor zarządzający marką w Wielkiej Brytanii, opublikował jasne oświadczenie, z którego wynika, że wszystkie nowe modele marki wprowadzane po 2024 roku będą w pełni elektryczne - "To był burzliwy czas dla przemysłu motoryzacyjnego, ale wspaniale widzieć, jak zespoły Stellantis łączą siły, by osiągnąć tak fantastyczny wynik. Jednocześnie ogłaszamy, że od 2024 roku wszystkie nowe modele DS-a będą elektryczne".

W gamie pozostanie zapewne kilka spalinowych modeli, choć wyłącznie tych zaprezentowanych przed tym terminem. Mowa m.in. o nowym DS9, który ledwie co zdążył zadomowić się na rynku. Warto zauważyć, że póki co nie ma on swojego elektrycznego odpowiednika. Zresztą - gama DS-a jak na razie nie wybija się w tej kwestii na tle konkurencji.

Tak naprawdę jedynym w pełni elektrycznym modelem jest DS3 Crossback E-Tense. Oznacza to, że Francuzów czekają pracowite 3 lata. Na szczęście mogą oni liczyć na wsparcie giganta jakim jest Stellantis i wykorzystywane przez niego wszechstronne platformy.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy