Amazon prezentuje elektrycznego dostawczaka. Wyprodukował go Rivian

Handlowy gigant Amazon wkracza do świata motoryzacji ze swoim elektrycznym pojazdem dostawczym wyprodukowanym we współpracy z amerykańską firmą Rivian. Zgodnie z założeniami, do 2030 roku ma powstać około 100 000 egzemplarzy praktycznego pojazdu.

Praktyczna, przemyślana konstrukcja będzie wykorzystywana do dostarczania paczek.Praktyczna, przemyślana konstrukcja będzie wykorzystywana do dostarczania paczek.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Samochód Amazona i Riviana nie ma jeszcze oficjalnej nazwy. Znamy za to jego wygląd i podstawowe dane techniczne. To elektryczny pojazd dostawczy z dużą przestrzenią ładunkową, który docelowo ma być wykorzystywany w realizacji dostaw.

Amazon’s First Custom 100% Electric Rivian Delivery Vehicle | Amazon News

Amazon zamierza zminimalizować udział zewnętrznych firm w procesie dostarczania towaru do klientów, stąd pomysł stworzenia własnego pojazdu. Pierwsze egzemplarze mają rozpocząć służbę już w 2022 roku, a 8 lat później po drogach ma jeździć aż 100 000 tys. busów Amazona.

Flota oparta na jednym modelu pozwoli zminimalizować koszty obsługi i uprości proces logistyczny. Oczywiście Amerykanie nie byliby sobą, gdyby nie zastosowali tu kilku ciekawych innowacji. Nowoczesny dostawczak będzie wyróżniał się m.in. systemem kamer 360 stopni ułatwiających manewrowanie, multimediami z funkcją sterowania głosem Amazon Alexa oraz licznymi systemami wsparcia kierowcy wliczając w to technologie autonomiczne.

Za budowę aut Amazona odpowiadać ma firma Rivian, która jak dotąd zaprezentowała 2 elektryczne modele - pickupa R1T oraz SUV-a R1S oparte na tej samej platformie. Elektryczne silniki połączone z wydajnymi bateriami pozwalają przejechać nawet 640 km. Niewykluczone, że ten sam napęd znajdzie zastosowanie również w pojeździe Amazona.

Na szczegóły techniczne trzeba jeszcze poczekać, choć znając Amazona, z realizacją zakładanych planów nie powinno być problemu. Niewykluczone też, że nowy projekt wzmocni także pozycję Riviana, który póki co nie wystartował jeszcze oficjalnie z żadnym modelem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach