Alpine wdraża plan Rewolucji. Siedem nowych modeli do 2030 roku

Alpine wdraża plan Rewolucji. Siedem nowych modeli do 2030 roku27.06.2023 09:54
Alpine zapowiada spore zmiany i gamę 7 modeli do 2030 roku
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpine

Alpine podsumowało ostatnie lata zmian, a także zapowiedziało kolejne działania będące częścią planu Rewolucja. Marka nie tylko planuje znacznie zwiększyć swoją sprzedaż i przychody, ale również wypuścić wiele nowych modeli.

Gdy Alpine zostało wskrzeszone w 2017 roku, trudno było dokładnie przewidywać, jaki kierunek obierze francuska marka. Teraz jesteśmy mądrzejsi o siedem lat obserwacji, a przyszłość Alpine maluje się raczej w jasnych kolorach. Model A110 – nadal jedyny w gamie – wciąż sprzedaje się bardzo dobrze, a na horyzoncie majaczą już nowe modele, które trafią na rynek w bliższej lub dalszej przyszłości.

Prowadzona dotychczas "Renaulucja" (Renaulution) przechodzi teraz w pełnoprawny plan o prostej nazwie: Rewolucja. Na pierwszy ogień Alpine postanowiło podsumować ostatnie lata i nakreślić perspektywę na dalsze działania. Przede wszystkim wrażenie może robić wzrost w liczbie sprzedawanych egzemplarzy rok do roku:

  • 2020: 1500 samochodów
  • 2021: 2700 samochodów
  • 2022: 3500 samochodów
  • 2023: ok. 4200 samochodów (szacunki na podstawie pierwszych miesięcy)

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche 718 Boxster vs Alpine A110S vs Toyota Supra - pojedynek trzech podejść

Punktem przełomu ma być przede wszystkim rok 2026, w którym to Alpine zostanie marką produkującą wyłącznie samochody elektryczne. W tym miejscu marka planuje osiągnąć pułap przychodów na poziomie 2 miliardów euro. Do 2030 roku stopa wzrostu ma zaś znaleźć się na poziomie 40 proc., a przychody mają wynieść 8 miliardów euro, z czego sam rynek chiński miałby przynosić 1 miliard euro.

Poza produkcją samochodów bezemisyjnych od 2026 roku Alpine chce osiągnąć neutralność węglową już w 2030 roku. 

Alpine A290_β, Źródło zdjęć: © Alpine | Clement Choulot
Alpine A290_β
Źródło zdjęć: © Alpine | Clement Choulot

Jeżeli zaś chodzi o same modele, w planach jest stworzenie gamy siedmiu samochodów. Wiemy już o tym, że w tej grupie będzie hatchback na bazie A290_β, crossover, roadster, a także nowoczesne wcielenie A310, czyli sportowego kompakta produkowanego w latach 1971-1984. Oczywiście wszystkie auta mają być wyczynowymi elektrykami, nastawionymi na sportowe doznania i wyzwania.

Alpine jest marką dla entuzjastów motorsportu i najnowocześniejszych technologii. Jej celem jest doskonałość. Jeszcze dwa lata temu Alpine znajdowało się w ślepym zaułku, cierpiąc na brak jasnych perspektyw. W tym czasie przekształciliśmy ją w pełnoprawnego producenta samochodów dzięki połączeniu jej wybitnych cech: najwyższej klasy centrum technologiczne, unikalne produkcyjne know-how czy rozwijająca się sieć dystrybucji.

Co więcej, zaangażowanie Alpine w F1 przygotowuje je do wzniesienia się na nowe szczyty, oferując samej marce prestiż i rozpoznawalność związane z udziałem w królowej sportów motorowych.

Luca de Meo

dyrektor generalny Grupy Renault

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.