Koniec współpracy Alpine i Lotusa. Nie będzie wspólnego elektryka

Alpine oraz Lotus ogłosiły koniec współpracy, która miała doprowadzić do stworzenia wspólnego samochodu elektrycznego. Decyzja została podjęta za porozumieniem stron.

Alpine A110 R (2023)Alpine A110 R (2023)
Źródło zdjęć: © Alpine, Materiały prasowe | Yannick Brossard
Kamil Niewiński

W styczniu 2021 roku Alpine oraz Lotus podpisały memorandum, wedle którego obaj producenci mieli sprawdzić możliwości stworzenia wspólnego samochodu. Zarówno Lotus, jak i Alpine bowiem podążają elektryczną ścieżką i mogą pochwalić się sporymi ambicjami, by zwojować świat sportowymi autami zasilanymi energią elektryczną. Na papierze więc współpraca miała jak najbardziej sens.

Według medialnych doniesień owocem kooperacji miał być następca Alpine A110. Miałby wykorzystywać on podwozie oraz technologię, która będzie zawarta w Lotusie Type 135 - nadchodzącym elektrycznym coupe brytyjskiego producenta. Jeszcze w 2022 roku mówiło się nawet, że produkcja samochodów Alpine może zostać przeniesiona do fabryk Lotusa. Teraz wiemy już, że do tego nie dojdzie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche, Toyota, Alpine - tor ukazał prawdę. Nie wszystko poszło jak chcieliśmy.

Jak podaje ANEurope, Lotus i Alpine ostatecznie zdecydowały się zakończyć współpracę. Jak informują Brytyjczycy w swoim komunikacji, była to polubowna decyzja podjęta za porozumieniem stron. W jaką stronę pójdą więc obie marki? Mimo że Renault rozważa teraz stworzenie nowej platformy dla Alpine, dalsza współpraca, chociaż już nie aż tak ścisła, wcale nie jest przez obie strony wykluczana.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀