Dacia Sandero EV w planach. Ma wyjść w 2027 i być naprawdę tania

Dacia Sandero EV w planach. Ma wyjść w 2027 i być naprawdę tania17.06.2023 19:33
Dacia Sandero
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Dacia powoli rozpoczyna prace nad nową generacją modelu Sandero. Według wstępnych doniesień ma ona zadebiutować najwcześniej w 2027 roku i skupiać się na przystępnej cenie w wariancie elektrycznym.

Jednym ze sporych problemów, które w oczach wielu klientów skreślają samochody elektryczne już na starcie, jest ich cena. Chociaż sytuacja ulega powoli zmianie i przepaść cenowa pomiędzy autami z klasycznym napędem, a tymi wykorzystującymi prąd, nie jest już tak widoczna, kłopotem dla europejskich producentów są marki z Chin, które nie boją się sprzedawać tańszych alternatyw.

Tesla w ciągu ostatnich kilku miesięcy pokazała, że obniżenie cen swoich aut może przynieść wymierne korzyści, choć nie wszystkie koncerny pochwalają strategię Amerykanów. Mało kto nie jest jednak zdania, że producenci z Europy muszą podjąć konkretne kroki, by dotrzymać tempa rywali z innych regionów świata. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dacia Sandero - Stworzona pod LPG

Dacia ma już na swoim koncie model Spring, który w naszym regionie globu radzi sobie całkiem przyzwoicie. Jak jednak podaje uznany portal Autocar, rumuński producent w ramach nowej generacji modelu Sandero ma mocno skupić się na wersji elektrycznej, która przede wszystkim ma cechować się przystępną ceną.

W jaki sposób Dacia chce sprawić, że elektryczne Sandero będzie stosunkowo tanie? Rąbka tajemnicy uchylił dyrektor generalny marki, Denis Le Vot. Przyznaje on, że jeżeli model ma być konkurencyjny cenowo, konieczne będzie między innymi zmniejszenie pojemności baterii i prędkości ładowania. Z drugiej strony istotne będzie zmniejszenie masy, dzięki czemu spadek zasięgu nie będzie aż tak drastyczny. 

Dacia Sandero Stepway TCe 110, Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
Dacia Sandero Stepway TCe 110
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński

Dlaczego Le Vot uważa, że właśnie taka ścieżka jest odpowiednia? Statystyki mówią jasno - mimo że Dacia Spring może pochwalić się zasięgiem rzędu 230 km, statystycznie jej użytkownik przejeżdża około 16 km. Sandero ma być miejskim hatchbackiem, a więc charakterystyka względem Springa zbytnio się nie różni. "Gdybyśmy projektowali Springa od nowa, zmniejszyłbym baterię o połowę" - przyznał Le Vot.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.