Najtańszy elektryk na rynku. Producent zdradził, jak jeżdżą klienci

Dacia tej wiosny świętuje drugą rocznicę wprowadzenia na rynek modelu Spring. Z tej okazji rumuńska marka postanowiła ujawnić garść danych dotyczących swojego pierwszego w historii elektrycznego modelu i tego, jak korzystają z niego właściciele.

Dacia SpringDacia Spring
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dacia
Kamil Niewiński

Dacia Spring to na swój sposób wyjątkowy samochód elektryczny. Zdecydowanie nie porywa osiągami, bowiem jej silnik jest zdolny do wygenerowania zaledwie 45 koni mechanicznych, nie porywa również designem czy wyposażeniem. Cechą, którą ten model odznacza się na rynku, jest jednak jego cena. Obecnie dostępny jest od 106 900 złotych, co jak na auto elektryczne jest naprawdę niskim pułapem.

Spring zadebiutował na rynku wiosną 2021 roku, a więc w tym roku może on obchodzić już swoje drugie urodziny. Poza ukazaniem światu dostawczej odmiany Spring Cargo, Dacia postanowiła podsumować pierwsze 24 miesiące pobytu swojego miejskiego elektryka na rynku, przedstawiając nie tylko statystyki dotyczące sprzedaży, ale również to, jak przez kupujących jest on wykorzystywany na co dzień.

Imponująca sprzedaż Dacii Spring w Europie

Po dwóch latach od rynkowego debiutu Dacia chwali się sprzedaniem jak do tej pory ponad 108 tysięcy egzemplarzy modelu Spring. Rumuński producent wskazuje również, że popyt na ten samochód wzrósł w 2022 roku o 75 proc., co sprawiło, że Dacia Spring znalazła się na siódmym miejscu na liście najchętniej wybieranych elektryków w Europie w zeszłym roku, zaś na trzeciej pozycji w przypadku klientów indywidualnych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dacia Spring to najtańszy elektryk. Oto 5 rzeczy, które warto o nim wiedzieć

Główną siłą Dacii Spring z pewnością jest fakt, że to właśnie klienci indywidualni napędzają sprzedaż tego samochodu, należą oni do grupy 75 proc. wszystkich nabywców. W Polsce te statystyki wyglądają trochę inaczej. Dacia Spring do tej pory rozeszła się w nakładzie ponad 1000 sztuk, z czego w 2022 roku sprzedano ich 348. W naszym kraju większość kupujących, aż 53 proc., stanowią firmy.

Jak Dacia Spring jest wykorzystywana przez właścicieli?

Niezwykle intrygująco prezentują się dane Dacii o tym, jak klienci korzystają na co dzień ze Springa. Na początek warto wspomnieć, że dla 93 proc. kupujących ten samochód był pierwszym autem elektrycznym, na jaki się kiedykolwiek zdecydowali. W 90 proc. przypadków Dacia Spring została głównym środkiem transportu, nawet jeżeli była kupowana z myślą o byciu drugim autem w rodzinie.

Dacia Spring
Dacia Spring © Materiały prasowe | Dacia

Średni dzienny przebieg modelu Spring wynosi 31 km, lecz aż 68 proc. klientów pokonuje dziennie średnio mniej niż 30 km. W teorii więc jedno naładowanie tego auta do pełna powinno wystarczyć na tydzień jazdy. Średnia liczba tras pokonywanych dziennie przez Springa wynosi 5,4. Z kolei średnia prędkość, z jaką poruszają się właściciele tego auta, to 26 km/h.

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie