Elektromobilność. Podróż w dobrym kierunku

Elektromobilność. Podróż w dobrym kierunku27.11.2020 13:40
Źródło zdjęć: © materiał klienta
Autokult Elektromobilność
Partner akcji: Elektromoblini

Mapa stacji ładowania, statystyki, interaktywne kalkulatory pozwalające obliczyć koszty użytkowania, pełen katalog samochodów zelektryfikowanych czy programy wsparcia dla kierowców i firm. Oto Elektromobilni.pl, czyli vademecum dla wszystkich, którzy uczestniczą lub zastanawiają się nad tym by dołączyć do elektromobilnej rewolucji.

Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji – to już nie podlega dyskusji. W Europie Zachodniej już dzisiaj pojazdy elektryczne i hybrydowe stanowią znaczący procent sprzedaży nowych aut, ale także w Polsce widać, że zainteresowanie takimi pojazdami rośnie.

"Elektryki" są oszczędne, przyjazne dla środowiska, a także wygodne w codziennym użytkowaniu. Nic więc zaskakującego w badaniach, że w Europie 9 na 10 kierowców aut z silnikiem elektrycznym jest bardzo zadowolonych z takiego wyboru.

Co zrobić, by większa liczba kierowców w Polsce doceniła ten rodzaj napędu?

Po pierwsze muszą spaść koszty zakupu pojazdów (to się dzieje, bo auta te z roku na rok są coraz bardziej przystępne cenowo), po drugie powinno się maksymalizować ich praktyczność na co dzień (poprzez zwiększanie zasięgu aut i rozwój sieci ładowarek).

I po trzecie, kluczowa jest edukacja – stąd pomysł na portal Elektromoblilni.pl.

Według ekspertów z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych po polskich drogach porusza się dzisiaj 8662 samochodów elektrycznych, ale dzięki działaniom promocyjnym i edukacyjnym ich "populacja" w 2025 roku może wynosić już około 280 tys. egzemplarzy.

Co trzeci z nas myśli nad elektrykiem

W kampanii edukacyjnej portalu Elektromobilni.pl bardzo wyraźnie podkreślany jest nowy trend wśród polskich kierowców – coraz więcej osób przyznaje, że samochód elektryczny mógłby być ich kolejnym wyborem.

Jeszcze kilka lat temu, bo w 2017 roku, jedynie 12% polskich kierowców zastanawiało się nad zmianą samochodu na zero- bądź niskoemisyjny, a więc na hybrydę plug-in lub auto elektryczne. Po kilku latach obecności takich pojazdów na rynku, widząc rozwój tego rodzaju napędów oraz rozrastanie się sieci ładowarek, zainteresowanie takimi autami wśród kierowców wzrosło – dzisiaj już 30% aktywnych kierowców jest rzeczywiście zainteresowanych zakupem takiego pojazdu.

Stałe zacieranie się różnic w cenie między samochodami z konwencjonalnymi i z alternatywnymi napędami, wzrost liczby ładowarek – dzisiaj w Polsce jest 1282 punktów ładowania, a więc na każdy z nich przypada jedynie około 6 aut elektrycznych – a także programy mające na celu wsparcie wyboru takiego samochodu (m.in. rządowe dopłaty do zakupu auta lub możliwość jazdy buspasami) – to jedno.

Żaden jednak program zachęt – nawet finansowych – nie sprawdzi się bez edukacji.

Bez tego nie ma szans na przełamanie stereotypów, dość krzywdzących dla aut zelektryfikowanych. Wystarczy przypomnieć jedno z badań – 98% badanych kierowców przyznało, że ich stan wiedzy o elektromobilności nie pozwala podjąć świadomej decyzji w sprawie zakupu takiego pojazdu.

Źródło zdjęć: © materiał klienta
Źródło zdjęć: © materiał klienta

Elektromobilni.pl – kalkulatory i narzędzia[/h3]

Portal o elektromobilności powstał z inicjatywy liderów branży w Polsce, nie tylko Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych czy Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu, ale także producentów samochodów nisko i zeroemisyjnych (m.in. Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen, Smart, Skoda czy MAN) oraz firm technologicznych i dostawców energii (np. ABB, Garo, Nexity, GreenWay, Innogy Go, Lotos, Energa z grupy Orlen) czy też instytucje finansowe (PKO Leasing). Stronę tę można traktować jako vademecum wiedzy o samochodach elektrycznych i hybrydowych plug-in w Polsce.

W tym jednym miejscu można znaleźć artykuły poradnikowe, teksty wyjaśniające zawiłości techniczne aut zelektryfikowanych, a także wiele przydatnych, interaktywnych narzędzi.

Przykładowo – wykonaliśmy test, w którym sprawdza się, czy samochód elektryczny to dla nas dobry wybór. Odpowiedzieliśmy na kilka pytań dotyczących możliwości ładowania samochodu w domu, średniego dystansu pokonywanego każdego dnia czy oczekiwań względem auta, a następnie otrzymaliśmy wynik. W naszym przypadku samochód elektryczny sprawdzi się już dzisiaj. Polecamy to narzędzie, bo rozwiewa ono sporo wątpliwości.

Źródło zdjęć: © materiał klienta
Źródło zdjęć: © materiał klienta

Kilkanaście praktycznych narzędzi

Kolejnym przydatnym narzędziem jest Katalog EV, czyli największy w Polsce zbiór samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in. Dzięki zaawansowanej wyszukiwarce można znaleźć pojazd idealny dla nas, filtrując dostępne wersje napędowe, rodzaje nadwozia, cenę, zasięg czy nawet rodzaj gniazda ładowania i moc, z jaką mogą być ładowane akumulatory.

A jest w czym wybierać, bo dziś w Polsce oferowanych jest ponad 100 samochodów z napędem elektrycznym (BEV) lub hybrydowym plug-in (PHEV), a średni zasięg aut czysto elektrycznych BEV wynosi już 380 kilometrów, według rygorystycznej procedury WLTP.

Na stronie Elektromobilni.pl można znaleźć także mapę stacji ładowania w Polsce.

W jednym miejscu można więc zobaczyć ładowarki różnych dostawców, np. GreenWay czy Innogy Go, a także wiele innych ogólnodostępnych punktów ładowania – przy każdym punkcie znaleźć można informacje o mocy przyłącza, jego dostępności oraz rodzaju wtyczek i rodzaju prądu.

Dzięki temu nie trzeba już zaglądać na stronę różnych firm, aby znaleźć ładowarkę w interesującym nas miejscu.

Wkrótce na stronie będzie można znaleźć kalkulator kosztów ładowania, mapę zasięgu, porównywarkę ładowarek domowych czy kalkulator całkowitego kosztu posiadania samochodu elektrycznego – łącznie do dyspozycji kierowców będzie 12 praktycznych narzędzi.

Źródło zdjęć: © materiał klienta
Źródło zdjęć: © materiał klienta

Tańszy prąd dla klubowiczów

Organizatorzy kampanii i twórcy portalu Elektromobilni.pl proponują również dwa programy, w ramach których możemy dołączyć do akcji wspierania rozwoju elektromobilności w Polsce.

Pierwszy skierowany jest do posiadaczy samochodów elektrycznych – to klub użytkowników aut elektrycznych.

Klubowicze z jednej strony otrzymają specjalne rabaty na ładowanie auta na stacjach marki GreenWay (5, 7 a nawet 10%), a z drugiej pomogą w rozwoju elektromobilności w Polsce.

Będą zachęcani do wypełniania ankiet, pozwalających przeprowadzać badania, z których wnioski pozwolą następnie na realizację kolejny projektów, odpowiednie kierowanie komunikacją z branżą i dialogu z podmiotami administracji publicznej.

Kierowcy samochodów elektrycznych mają wiedzę i praktyczne doświadczenia. Uważamy, że ta praktyka powinna mieć wpływ na kierunki rozwoju elektromobilności w Polsce – powiedział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.

Źródło zdjęć: © materiał klienta
Źródło zdjęć: © materiał klienta

Elektromobilni ambasadorzy

Drugą inicjatywą jest program Elektromobilna Polska, do którego mogą dołączać miasta, miejsca, instytucje i firmy przyjazne elektromobilności.

Każdy podmiot będzie mógł włączyć się w taką akcję i zostać jej ambasadorem – w zamian nie tylko otrzymuje się certyfikat, odznakę potwierdzającą przynależność do programu i miejsce na mapie firm przyjaznych elektromobilności, ale przede wszystkim otrzymujemy dostęp do wiedzy i szkoleń oferowanych przez program.

Każdy podmiot będzie mógł włączyć się w kampanię i zostać jej ambasadorem. Powstanie wirtualna mapa prezentująca miejsca przyjazne elektromobilności. Naszym celem są tysiące takich miejsc w Polsce – tłumaczy dr Alicja Pawłowska-Piorun, p.o. Kierownika Zakładu Niskoemisyjnego Transportu KOZK.

Wiedza, narzędzia, programy wsparcia – portal Elektromobilni.pl to najbardziej kompletna kampania promująca i wspierająca elektromobilność w Europie.

Dzięki temu informacje o samochodach zelektryfikowanych staną się jeszcze bardziej przystępne dla kierowców. Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś nowego o samochodach elektrycznych bądź wesprzeć tę inicjatywę – zajrzyj na stronę www.elektromobilni.pl.

Źródło zdjęć: © materiał klienta
Źródło zdjęć: © materiał klienta
Partner akcji: Elektromoblini
Źródło artykułu:WP Autokult
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.