Free Now stawia na elektryczne taksówki. Należy do Daimlera i BMW, ale kupiło 60 tesli

Free Now stawia na elektryczne taksówki. Należy do Daimlera i BMW, ale kupiło 60 tesli09.01.2020 12:04
Wiele wskazuje na to, że Free Now wybrało tesle model 3
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński

Free Now to platforma łącząca taksówkarzy i klientów pozwalająca na łatwe i szybkie zamówienie przewozu. Niemiecka spółka należy do Daimlera i BMW, lecz podczas ostatnich zakupów nie zdecydowała się na skorzystanie z oferty tych producentów. Zamiast nich wybrano auta Tesli.

Europejscy producenci premium robią wszystko, by nadrobić zaległości w rozwoju elektromobilności. W ofercie BMW i Mercedesa znajdziemy już auta zasilane prądem, lecz najwyraźniej nie są one w stanie konkurować z produktami Tesli. Świadczą o tym poczynania firmy Free Now, która mimo, że jest kapitałowo powiązana z Daimlerem i BMW postanowiła zakupić 60 aut amerykańskiego producenta.

Oficjalny powód takiej decyzji nie jest znany. Można domyślić się, że wyboru dokonano głównie na podstawie analizy finansowej, w wyniku której mogło okazać się, że auta Tesli nie dość, że będą najtańsze, to jeszcze przejadą najwięcej na jednym ładowaniu. Nie oszukujmy się - BMW i3 nie sprawdzi się w roli taksówki, a Mercedes EQC mógłby okazać się zbyt kosztowny.

Na razie nie wiadomo, który z modeli Tesli zasili flotę Free Now, choć najprawdopodobniej będzie to Model 3, który udanie łączy przestrzeń dla pasażerów z względnie niskimi kosztami zarówno zakupu, jak i eksploatacji. Pewnym jest, że póki co auta trafią na ulice Hamburga, choć władze firmy już planują dalszą ekspansję i nie wykluczają uzupełnienia floty o kolejne pojazdy zasilane prądem.

Wykorzystywane dotychczas, beżowe Mercedesy będą sukcesywnie zastępowane autami elektrycznymi., Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Free Now
Wykorzystywane dotychczas, beżowe Mercedesy będą sukcesywnie zastępowane autami elektrycznymi.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Free Now

Przedstawiciele konkurencyjnej, niemieckiej korporacji Taxi Norman twierdzą, że po zastąpieniu używanych dotychczas diesli elektrycznymi teslami, miesięczne koszty firmy zmalały o ponad 37 tysięcy euro miesięcznie. Free Now liczy zapewne na podobne oszczędności i szybki zwrot poczynionych inwestycji. A Mercedesowi i BMW nie pozostaje nic innego, jak uatrakcyjnić swoją ofertę na tyle, by była ona bardziej konkurencyjna w stosunku do Tesli i przystępna dla operatorów taksówkarskich.

Obecna sytuacja jest... dziwna. Trudno wymagać, by klienci wybierali elektryczne Mercedesy i BMW zamiast produktów Tesli, skoro nie robią tego nawet niemieckie spółki zależne od europejskich producentów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.