Rimac nie zwalnia tempa. Zatrudnił jednego z inżynierów Tesli

Rimac to producent sportowych pojazdów z napędem elektrycznym. Nie od dziś wiadomo, że chorwacka firma ma duże ambicje. By łatwiej je realizować, zatrudniła jednego z kluczowych inżynierów Tesli - Chrisa Porritta.

Były inżynier Tesli będzie miał spory wkład w rozwój Rimaca.Były inżynier Tesli będzie miał spory wkład w rozwój Rimaca.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Chris Porritt zdobywał doświadczenie w takich firmach jak Land Rover, Aston Martin i Tesla. W tej ostatniej pełnił rolę jednego z głównych inżynierów i wiceprezesa działu rozwoju. Rimac zatrudnił go natomiast na stanowisko szefa działu technologii.

Porritt dysponuje ponad 30-letnim doświadczeniem w projektowaniu samochodów sportowych, które w ostatnich latach połączył z pojazdami elektrycznymi. Z perspektywy Rimaca produkującego sportowe elektryki jest to mieszanka idealna.

Zatrudnienie inżyniera Tesli świadczy o tym, że Chorwaci podchodzą do tematu z pełną powagą. Firma założona w 2009 roku przez 21-letniego wówczas Mate Rimaca wyrasta na coraz ważniejszego gracza w segmencie elektrycznych aut sportowych.

Warto wspomnieć, że najważniejszy projekt marki, model C_Two wkracza w ostatnią fazę testów. Gdy trafi na rynek, będzie najprawdopodobniej najpotężniejszą drogową maszyną zasilaną prądem. Moc 1914 KM i przyspieszenie do setki w czasie poniżej 2 sekund brzmią wręcz nierealnie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy