Honda bez "zwykłych" silników po 2022 roku. W Europie tylko hybrydy i elektryki

Honda bez "zwykłych" silników po 2022 roku. W Europie tylko hybrydy i elektryki04.12.2020 13:16
Nowy Jazz jeździ świetnie, mało pali, jest wygodny, ale ma cenę z kosmosu.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański

Japoński producent, choć znany ze swoich osiągnięć w zakresie jednostek spalinowych, ma nie po drodze z europejskimi normami czystości. To oznacza, że musi przejść na układy hybrydowe. Nie wiadomo, co stanie się z Civikiem Type R.

Nie można podważać dorobku Hondy. Takie technologie jak VTEC czy kultowe jednostki z rodziny B16 są doskonale znane wśród młodszych i starszych amatorów tuningu. Japończycy będą musieli jednak potwierdzić swoje umiejętności na nowym, hybrydowo-elektrycznym polu, bo na rynku europejskim Honda chce zrezygnować z "czystych" spalinówek do 2022 roku.

Przeczytaj, jak sprawuje się układ hybrydowy Hondy:

"Do końca 2022 roku wszystkie główne modele będą zelektryfikowane, czyli będą wyposażone we wszelkie napędy wykorzystujące silniki elektryczne (w tym również o hybrydy itp.)" – informuje Iwona Legęć, PR Menager z polskiego oddziału Hondy. "W Polsce pierwszym z serii tych nowych modeli był hybrydowy Jazz" – dodaje.

Japończycy mają swój sposób na układ hybrydowy, w którym występuje silnik spalinowy, ale pełni on tylko funkcję generatora prądu. Jeździłem już hybrydową Hondą Jazz i przyznaję, że auto robi wrażenie nie tylko dynamiką, ale i zużyciem paliwa.

Przeglądając w takiej sytuacji ofertę Hondy, zauważymy, że pożegnamy się w takim razie z benzynową jednostką w CR-V, modyfikacji (a najpewniej nowej generacji) doczeka się HR-V, pozostaje też kwestia nowej generacji Civika. Najwięcej wątpliwości otacza Civika Type R. Plotki i wycieki wskazują, że Honda pozostawi furtkę dla tego modelu, oferując go pomimo nastawienia na ekologię.

Honda znajduje się w małym potrzasku. Samochody doceniane przez klientów nie emitują wystarczająco mało dwutlenku węgla, więc Japończycy musieli odkupić wolną pulę emisji od Tesli. Pojazdy hybrydowe to za mało by uwolnić się od kar, z drugiej strony "pełny" elektryk jest nawet o 2/3 droższy od klasycznego pojazdu spalinowego. Jak zwykle - jeśli nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze.

Źródło artykułu:WP Autokult
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.