Honda i General Motors łączą siły. Powstaną dwa elektryczne modele

Honda nawiązała partnerstwo z GM. Amerykański koncern wspomoże Japończyków w rozwoju dwóch nowych modeli napędzanych prądem. Auta powstaną głównie z myślą o rynku amerykańskim. Zgodnie z planem, rynkowy debiut nastąpi nie później niż w 2024 roku.

Nowa platforma GM znajdzie zastosowanie zarówno w modelach z USA, jak i Japonii.Nowa platforma GM znajdzie zastosowanie zarówno w modelach z USA, jak i Japonii.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Honda postanowiła skorzystać z dorobku producenta, mającego większe doświadczenie w budowie pojazdów elektrycznych. Mowa o General Motors, które oferuje takie modele, jak Chevrolet Bolt oraz Volt. Równolegle rozwija też nowe platformy, jak np. zaprezentowana kilka miesięcy temu modułowa płyta z wydajnymi bateriami Ultium, zapewniającymi nawet 400 mil (640 km).

Teraz z doświadczeń GM będą czerpać również Japończycy, którzy wykorzystają wspomniane technologie do budowy swoich aut elektrycznych. Na razie wiadomo, że będą to dwa modele, które zadebiutują nie później niż w 2024 roku.

To korzystna decyzja dla obu stron, gdyż Honda zobowiązała się partycypować w kosztach i wspomóc dalszy rozwój technologii napędu elektrycznego GM. Co więcej, elektryki Hondy mają być montowane w zakładach GM, co oznacza, że amerykańskie fabryki będą mogły w pełni wykorzystywać swój potencjał.

Japończycy z kolei mają zagwarantowany znacznie szybszy rozwój w dziedzinie elektromobilności niż w sytuacji, gdy musieliby działać samodzielnie. Co ważne, nie jest to pierwszy przejaw współpracy Hondy i GM. Honda dostarczała już kiedyś Amerykanom benzynowe silniki V6, które były wykorzystywane w Saturnie Vue - SUV-ie produkowanym od 2003 roku.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie