Hyundai nie idzie w ślady innych. Planują rzucić wyzwanie Tesli

Hyundai nie idzie w ślady innych. Planują rzucić wyzwanie Tesli30.08.2023 16:51
W 2021 roku Hyundai wprowadził w Korei Południowej sieć pod nazwą E-Pit
Źródło zdjęć: © Hyundai

Hyundai chce stanąć do walki z Teslą na froncie ładowania pojazdów elektrycznych dzięki nowym ulepszeniom technologicznym i własnej sieci stacji.

Tesla jest jednym z niewielu dostawców ładowania na rynku, który może pochwalić się pozytywnymi opiniami kierowców. W 2023 r. większość marek w branży odnotowała spadek poziomu zadowolenia klientów, ponieważ właściciele pojazdów elektrycznych w dalszym ciągu doświadczają częstszych przestojów na stacjach, problemów z ładowaniem i długich czasów oczekiwania.

Ładowarki amerykańskiego producenta samochodów stały się tak popularne, że większość koncernów samochodowych podpisała obecnie umowy z marką kierowaną przez Elona Muska na włączenie North American Charger Standard (NACS), unikalnego systemu ładowania firmy, do ich własnych modeli, zapewniając kierowcom niebędącym posiadaczami Tesli dostęp do niegdyś zamkniętej sieci. Hyundai wraz ze swoimi spółkami zależnymi Kia i Genesis jest jednym z niewielu producentów, którzy nie są powiązani z NACS.

Zamiast tego Hyundai ma nadzieję pokonać Teslę dzięki własnej, zaawansowanej sieci ładowania, przynajmniej w Korei Południowej. W 2021 roku producent samochodów wprowadził sieć pod nazwą E-Pit. Od tego czasu zainstalował 36 ze 120 planowanych stacji. Chociaż rozwój sieci przebiegał wolniej, niż oczekiwano, Hyundai opracował teraz nowy, ulepszony system o mocy 350 kW, który może pomóc odciągnąć kierowców pojazdów elektrycznych od konkurencji. Dla porównania obecna generacja Superchargerów Tesli oferuje moc 250 kW, chociaż firma planuje w najbliższej przyszłości wprowadzić na rynek także ładowarki o mocy 350 kW.

Chociaż konkurencja między obydwoma producentami samochodów ogranicza się obecnie jedynie do Korei Południowej, to stanowi pierwsze poważne wyzwanie dla dominacji Tesli w sektorze ładowania pojazdów elektrycznych, odkąd światowi producenci samochodów zaczęli integrować swoje pojazdy NACS na początku tego roku. Według ekspertów, jeśli to posunięcie okaże się sukcesem, może podważyć status quo również w Ameryce Północnej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.