Hyundai potwierdza. Tani elektryk dla Europy już w 2024 roku

Szef francuskiego oddziału Hyundaia nareszcie potwierdził, że w 2024 roku na Starym Kontynencie zadebiutuje nowy samochód elektryczny marki. Będzie on zwieńczeniem obietnic dotyczących chęci zaprezentowania w Europie taniego elektryka.

Visitors look at a Hyundai Motor Co. Casper mini sport utility vehicle (SUV) at Gwangju City Hall in Gwangju, South Korea, on Wednesday, Oct. 13, 2021. Gwangju Global Motors started production of Casper from September and aims to produce about 70,000 vehicles annually, according to the company. Photographer: SeongJoon Cho/Bloomberg via Getty ImagesHyundai Casper jest dobrze znany w Korei. Teraz poznamy go w Europie
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Kamil Niewiński

Dążenie do produkcji tanich elektryków zdominowało narrację osób zarządzających największymi europejskimi koncernami samochodowymi. Wcześniej można było usłyszeć, że albo się nie da, albo zajmie to wiele czasu, lecz problem pojawił się w momencie, gdy na Stary Kontynent weszli Chińczycy i pokazali, że jednak się da. To sprawiło, że prace nabrały o wiele większego tempa.

Magiczną barierą, do której chcą zejść poszczególne marki, jest 25 tys. euro, czyli około 108 tys. zł. Maksymalnie od takiego pułapu mają zaczynać się ceny takich modeli, jak Renault 5, elektryczny Fiat Panda czy auto, które będzie wywodzić się z koncepcyjnego Volkswagena ID. 2all. Wszystko po to, by odeprzeć falę tanich chińskich aut.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai i20 - nie oceniaj zbyt pochopnie

O tanim elektryku mówił również Hyundai i okazuje się, że Koreańczycy są w swoich pracach naprawdę mocno zaawansowani. Najpierw pisał o tym portal "Automotive News Europe", który powoływał się na informatora będącego na bieżąco z najbliższymi planami Hyundaia, a potem potwierdził to szef francuskiego oddziału Hyundaia. Ale po kolei.

Czym będzie Hyundai Casper? Najnowsze informacje o tanim elektryku

Według informacji ANE, w trzecim kwartale 2024 r. zaprezentowana zostanie europejska wersja Hyundaia Caspera. Jest to produkowany od 2021 mały crossover z segmentu A, który do tej pory był dostępny w sprzedaży jedynie w Korei Południowej oraz Indiach. Teraz to się zmieni i Casper trafi także do Europy, lecz zmieni się również i on sam.

Do tej pory Casper mógł pochwalić się gamą silnikową składającą się z trzech jednostek benzynowych 1.0 R3. Teraz zaś otrzyma napęd elektryczny, a zasięg nowego Hyundaia ma oscylować w przedziale 200-300 km. W porównaniu ze swoim koreańsko-hinduskim bratem ma wydłużyć się o jakieś 20-25 cm, by dopasować się do wymagań Europejczyków. Zamiast 3595 mm będzie więc 3795-3845 mm długości.

W rozmowie z francuskim "Auto Moto" informacje potwierdził szef Hyundai France, Lionel French Keogh. Przyznaje on, że Casper ma rzucić rękawice takim modelom, jak Dacia Spring czy Citroen ë-C3, z czego od rywala z Rumunii ma być mocniejszy i gwarantować lepszy zasięg, zaś nad Citroenem ma górować ceną. Więcej informacji mamy otrzymać w przeciągu najbliższych miesięcy.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy