Hyundai potwierdza. Tani elektryk dla Europy już w 2024 roku

Szef francuskiego oddziału Hyundaia nareszcie potwierdził, że w 2024 roku na Starym Kontynencie zadebiutuje nowy samochód elektryczny marki. Będzie on zwieńczeniem obietnic dotyczących chęci zaprezentowania w Europie taniego elektryka.

Hyundai Casper jest dobrze znany w Korei. Teraz poznamy go w Europie
Hyundai Casper jest dobrze znany w Korei. Teraz poznamy go w Europie
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Kamil Niewiński

04.02.2024 | aktual.: 05.02.2024 09:08

Dążenie do produkcji tanich elektryków zdominowało narrację osób zarządzających największymi europejskimi koncernami samochodowymi. Wcześniej można było usłyszeć, że albo się nie da, albo zajmie to wiele czasu, lecz problem pojawił się w momencie, gdy na Stary Kontynent weszli Chińczycy i pokazali, że jednak się da. To sprawiło, że prace nabrały o wiele większego tempa.

Magiczną barierą, do której chcą zejść poszczególne marki, jest 25 tys. euro, czyli około 108 tys. zł. Maksymalnie od takiego pułapu mają zaczynać się ceny takich modeli, jak Renault 5, elektryczny Fiat Panda czy auto, które będzie wywodzić się z koncepcyjnego Volkswagena ID. 2all. Wszystko po to, by odeprzeć falę tanich chińskich aut.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

O tanim elektryku mówił również Hyundai i okazuje się, że Koreańczycy są w swoich pracach naprawdę mocno zaawansowani. Najpierw pisał o tym portal "Automotive News Europe", który powoływał się na informatora będącego na bieżąco z najbliższymi planami Hyundaia, a potem potwierdził to szef francuskiego oddziału Hyundaia. Ale po kolei.

Czym będzie Hyundai Casper? Najnowsze informacje o tanim elektryku

Według informacji ANE, w trzecim kwartale 2024 r. zaprezentowana zostanie europejska wersja Hyundaia Caspera. Jest to produkowany od 2021 mały crossover z segmentu A, który do tej pory był dostępny w sprzedaży jedynie w Korei Południowej oraz Indiach. Teraz to się zmieni i Casper trafi także do Europy, lecz zmieni się również i on sam.

Do tej pory Casper mógł pochwalić się gamą silnikową składającą się z trzech jednostek benzynowych 1.0 R3. Teraz zaś otrzyma napęd elektryczny, a zasięg nowego Hyundaia ma oscylować w przedziale 200-300 km. W porównaniu ze swoim koreańsko-hinduskim bratem ma wydłużyć się o jakieś 20-25 cm, by dopasować się do wymagań Europejczyków. Zamiast 3595 mm będzie więc 3795-3845 mm długości.

W rozmowie z francuskim "Auto Moto" informacje potwierdził szef Hyundai France, Lionel French Keogh. Przyznaje on, że Casper ma rzucić rękawice takim modelom, jak Dacia Spring czy Citroen ë-C3, z czego od rywala z Rumunii ma być mocniejszy i gwarantować lepszy zasięg, zaś nad Citroenem ma górować ceną. Więcej informacji mamy otrzymać w przeciągu najbliższych miesięcy.

Hyundaisamochody elektrycznepremiery samochodów
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)