Wszystkie ładowarki na pokład. Ikea i Starbucks budują w USA stacje dla elektryków

Wszystkie ładowarki na pokład. Ikea i Starbucks budują w USA stacje dla elektryków09.09.2022 16:31
Ikea i Starbucks postawią ładowarki przy swoich obiektach
Źródło zdjęć: © licencja/GettyImages

Dwie globalne marki – Starbucks i Ikea – ogłosiły niedawno rozpoczęcie współpracy z siecią amerykańskich publicznych ładowarek. Korzyści mają odnieść zarówno kontrahenci, jak i kierowcy elektryków.

Zarówno meblarski (Ikea) jak i kawiarniany (Starbucks) gigant, poszli podobną ścieżką do wytyczonej przez Teslę. Firmy podjęły współpracę z sieciami stacji ładowania na terenie USA.

Amerykański producent elektryków, już od początku budowy własnej sieci stacji ładowania Supercharger lokował swoją infrastrukturę blisko restauracji czy centrów handlowych.

Kawa i zastrzyk energii

Ostatnie lata – również w Stanach Zjednoczonych – stały pod znakiem dużego przyrostu aut elektrycznych innych marek niż Tesla. W konsekwencji wzrosło zapotrzebowanie na ładowarki, które obsługują samochody inne, niż te produkowane przez firmę Elona Muska.

Naprzeciw oczekiwaniom kierowców wyszedł Starbucks, który w marcu 2022 r. rozpoczął współpracę z Volvo i planuje wraz ze szwedzkim producentem aut zbudować 60 szybkich ładowarek przy swoich 15 kawiarniach (na trasie z Denver po Seattle), informuje Automotive News.

Ładowarki mają być uruchomione przy trasie o długości 1350 mil (2172 km) w takim porządku, by kolejnych stacji nie dzieliła odległość większa niż 100 mil (161 km).

Postawione tam szybkie ładowarki ChargePoint mają zapewnić wydajność potrzebną do naładowania samochodu elektrycznego do 80 proc. w około pół godziny.

Po meble i prąd

Plan podobny do Starbucksa planuje też zrealizować Ikea. Ma to być możliwe dzięki jej nowemu partnerstwu z amerykańską siecią ładowania Electrify America. Szwedzka firma zapowiedziała już, że zainstaluje stanowiska umożliwiające szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych przy 25 sklepach na terenie 18 stanów USA.

Polityka takich firm jak Ikea czy Starbucks pada na podatny grunt, wszak problemy w USA – znane także w Europie – dotyczą nie tylko dostępności sieci, ale i jej funkcjonowania.

Inicjatywa mile widziana

Świadczy o tym badanie przeprowadzone przez JD Power i CDK Global Inc. Zlecające je podmioty wskazują, że aż dla 60 proc. respondentów dostępność sieci ładowania stanowi przeszkodę w zakupie samochodu elektrycznego.

Badania, które przywołuje Automotive News, pokazują też, że co piąty właściciel elektryka nie był w stanie naładować swojego pojazdu podczas wizyty na stacji, a główną tego przyczyną była wadliwa ładowarka.

Skoro zatem dobrych punktów ładowania jest wciąż jak na lekarstwo, to jeszcze długo kierowcy elektryków przyjmą każdy nowy z pocałowaniem ręki i to nawet jeśli nie chcieli wypić pumpkin spice latte czy wymienić komody w sypialni.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.