Maciej Orłoś wpada do galerii ludzi pozytywnie zakręconych. Sprzedaje auta z chińskiej spółki

Na polskim rynku nowych samochodów elektrycznych pojawił się kolejny gracz – należąca do chińskiej grupy Chongqing Sokon Industry marka Seres. Auta dostarczane będą do klientów w ciągu zaledwie kilku dni, a w odpowiedzialnej za sprzedaż spółce Kingsman Finance partnerem jest znany prezenter telewizyjny Maciej Orłoś.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Mateusz Lubczański

Seres 3 to elektryczny crossover (czego można było się spodziewać) o kompaktowej długości 4,3 m. Ma akumulator o pojemności 53 kWh, co jest rynkową średnią. To konstrukcja litowo-żelazowo-fosforanowa (LiFEPO4). Silnik elektryczny generuje 162 KM, a zasięg podawany przez producenta to 405 km, choć zmierzono go w nieaktualnym cyklu NEDC. W teorii Seres 3 może być naładowany nawet w pół godziny.

Umowa dotycząca sprzedaży SUV-a w Polsce została podpisana na rok i ma charakter hybrydowy. Spółka Kingsman Finance nie ma własnego salonu, ale zamierza podstawiać samochody klientom do testu pod drzwi. Za serwis odpowiedzialny będzie kolejny podmiot – Chwalibóg Motors. "Docelowo chcemy pełnić funkcję multiproduktowego showroomu, oferującego m.in. produkty takich firm jak Genesis Motors czy Damon Motors Inc." – informuje Dariusz Olejnik, właściciel Kingsman Finance.

Seres 3 kosztuje 169 900 zł brutto, a spółka przewiduje sprzedaż od 30 do 50 samochodów w 2022 roku. Auta już są dostępne na rynku norweskim, hiszpańskim czy włoskim. Litwa i Estonia testują je w z udziałem lokalnych firm taksówkarskich. Pierwszym klientem Kingsman Finance w Polsce na zakup elektrycznych aut jest Arval Service Lease Polska, która podpisała umowę na zakup kilkudziesięciu samochodów Seres 3.

Seres 3 team
Seres 3 team © materiały prasowe marki Seres

"Naszą przewagą konkurencyjną jest posiadanie gotowych samochodów i możliwość sprzedaży "od ręki" – stwierdza Maciej Orłoś. Obecnie czas oczekiwania na nowy samochód może wynosić nawet rok, a wzrost sprzedaży odnotowują importerzy, którzy mają auta "na placu". Jest to zależne nie tylko od kwestii półprzewodników, z którymi branża ma problem od dwóch lat, ale i produkcji wiązek, które przyjeżdżały do fabryk z Ukrainy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie