WAŻNE
TERAZ

Wiceminister finansów zrezygnował ze stanowiska

Maciej Orłoś wpada do galerii ludzi pozytywnie zakręconych. Sprzedaje auta z chińskiej spółki

Na polskim rynku nowych samochodów elektrycznych pojawił się kolejny gracz – należąca do chińskiej grupy Chongqing Sokon Industry marka Seres. Auta dostarczane będą do klientów w ciągu zaledwie kilku dni, a w odpowiedzialnej za sprzedaż spółce Kingsman Finance partnerem jest znany prezenter telewizyjny Maciej Orłoś.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Mateusz Lubczański
26

Seres 3 to elektryczny crossover (czego można było się spodziewać) o kompaktowej długości 4,3 m. Ma akumulator o pojemności 53 kWh, co jest rynkową średnią. To konstrukcja litowo-żelazowo-fosforanowa (LiFEPO4). Silnik elektryczny generuje 162 KM, a zasięg podawany przez producenta to 405 km, choć zmierzono go w nieaktualnym cyklu NEDC. W teorii Seres 3 może być naładowany nawet w pół godziny.

Umowa dotycząca sprzedaży SUV-a w Polsce została podpisana na rok i ma charakter hybrydowy. Spółka Kingsman Finance nie ma własnego salonu, ale zamierza podstawiać samochody klientom do testu pod drzwi. Za serwis odpowiedzialny będzie kolejny podmiot – Chwalibóg Motors. "Docelowo chcemy pełnić funkcję multiproduktowego showroomu, oferującego m.in. produkty takich firm jak Genesis Motors czy Damon Motors Inc." – informuje Dariusz Olejnik, właściciel Kingsman Finance.

Seres 3 kosztuje 169 900 zł brutto, a spółka przewiduje sprzedaż od 30 do 50 samochodów w 2022 roku. Auta już są dostępne na rynku norweskim, hiszpańskim czy włoskim. Litwa i Estonia testują je w z udziałem lokalnych firm taksówkarskich. Pierwszym klientem Kingsman Finance w Polsce na zakup elektrycznych aut jest Arval Service Lease Polska, która podpisała umowę na zakup kilkudziesięciu samochodów Seres 3.

Seres 3 team
Seres 3 team © materiały prasowe marki Seres

"Naszą przewagą konkurencyjną jest posiadanie gotowych samochodów i możliwość sprzedaży "od ręki" – stwierdza Maciej Orłoś. Obecnie czas oczekiwania na nowy samochód może wynosić nawet rok, a wzrost sprzedaży odnotowują importerzy, którzy mają auta "na placu". Jest to zależne nie tylko od kwestii półprzewodników, z którymi branża ma problem od dwóch lat, ale i produkcji wiązek, które przyjeżdżały do fabryk z Ukrainy.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców