Niektórzy sprzedawcy w USA nie chcą więcej samochodów elektrycznych

Niektórzy sprzedawcy w USA nie chcą więcej samochodów elektrycznych27.08.2023 15:45
Zapasy samochodów elektrycznych piętrzą się na parcelach dealerskich
Źródło zdjęć: © autokult | Mariusz Barwinski

Jak donosi serwis Insider, niektórzy dealerzy w USA zaczęli odmawiać producentom przyjęcia kolejnych dostaw samochodów elektrycznych. Powód jest prosty – popyt spada, a pojazdy zalegają na parkingach.

Producenci samochodów elektrycznych dwoją się i troją, żeby wypuszczać coraz to nowsze modele, a tym samym "przeskakiwać" swoją konkurencję. Chociaż jeszcze w 2020 roku taki pojazd był swego rodzaju rarytasem dostępnym tylko dla nielicznych, to teraz na rynku pojawiła się ich cała masa. Jak donosi amerykański Insider, problem urósł do tego stopnia, że samochody zaczęły zalegać na parkingach dealerskich, a niektórzy nie chcą zamawiać od producentów więcej, dopóki nie uda im się sprzedać tego, co mają na stanie.

Przykładem takiego dealera jest firma Kunes Auto and RV Group, która sprzedaje marki z Detroit, a także Nissana i Mitsubishi na Środkowym Zachodzie USA. "Zrezygnowaliśmy z zakupu pojazdów elektrycznych" – poinformował dyrektor operacyjny Scott Kunes. "Producenci samochodów proszą nas o dokonanie dużej inwestycji, a my po prostu chcemy zobaczyć zwrot z już poniesionej" – dodał.

Insider zaznacza, że dealerzy w swojej decyzji zwracali uwagę na brak popytu wśród mniej zamożnych klientów. Fala pierwszych użytkowników, którzy chcą wydać większe pieniądze, aby kupić pojazd elektryczny, osłabła, a świadomi kosztów konsumenci obawiają się przejścia na takie pojazdy. Rozmowy w salonach nie dotyczą już tylko wyższych cen, ale też zmian w stylu życia związanych z pojazdami elektrycznymi.

Analitycy twierdzą, że kolejnym poważnym problemem dla branży będzie przejście od pierwszych użytkowników, którzy zniosą "więcej dziwactw" związanych z posiadaniem elektryka, do bardziej przeciętnych i praktycznych nabywców samochodów. Kiedy na rynek wejdzie nowa grupa nabywców pojazdów elektrycznych, firmom będzie bardzo trudno przewidzieć popyt w ciągu najbliższych kilku lat.

"Spektakularny wzrost, jaki zaobserwowaliśmy w ciągu ostatnich kilku lat, nie może się utrzymać. To po prostu niemożliwe" – powiedział Sam Fiorani, wiceprezes ds. globalnych prognoz w AutoForecast Solutions. "Im wyżej krzywej wzrostu pójdziemy, tym trudniej będzie dostać się na następny poziom".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.