Niemcy szykują nową ustawę. Chcą więcej samochodów elektrycznych na drogach

Niemcy szukają prawnego rozwiązania problemu niedoboru stacji ładowania samochodów elektrycznych. W związku z tym tamtejsze władze wpadły na ambitny pomysł.

Samochód elektryczny, ładowarka, ładowanie, BMW i3sNiemcy liczą, że większa ilość ładowarek skłoni kierowców do jazdy samochodami elektrycznymi
Źródło zdjęć: © WP | Michał Zieliński

Jak podała agencja Reuters, niemiecki kanclerz Olaf Scholz wziął udział w tegorocznych targach IAA Mobility w Monachium, aby poinformować, że Niemcy będą "pierwszym krajem w Europie, który wprowadzi prawo wymagające od operatorów 80 proc. wszystkich stacji paliw możliwości szybkiego ładowania dla samochodów elektrycznych".

Obecnie u naszych zachodnich sąsiadów publicznie dostępnych jest 90 tys. ładowarek. Kraj ma nadzieję zwiększyć tę liczbę do 1 miliona do końca dekady, aby zachęcić mieszkańców do przesiadania się do elektryków. Według ostatnich danych, po niemieckich drogach jeździ 1,2 mln zeroemisyjnych pojazdów, ale do 2030 r. ta liczba ma wzrosnąć aż do 15 milionów. Rząd zakłada, że posiadanie łatwo dostępnych opcji ładowania będzie kluczem do osiągnięcia tego wyniku.

Chociaż posunięcie to zostanie przyjęte z zadowoleniem przez wielu konsumentów i przedstawicieli branży pojazdów elektrycznych, Scholz nie cieszył się zbyt dużą sympatią zwolenników ekologicznych rozwiązań będących na iprezie w Monachium.

Według Bloomberga protestujący z Greenpeace stanęli na kilku samochodach wystawowych, żądając większych inwestycji w projekty transportu publicznego i działania na rzecz ochrony środowiska. Scholz określił protestujących jako "anachronicznych", zauważając, że ich wystąpienie odbyło się w kontekście technologii mających na celu redukcję emisji i ochronę środowiska.

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek