Nowa era dla Alpine: Formuła 1, crossover i następca A110 na prąd

Nowa era dla Alpine: Formuła 1, crossover i następca A110 na prąd14.01.2021 11:16
Bolid Alpine F1 na 2021 rok (fot. Alpine)

Prezes Renault Luca de Meo ogłosił nową strategię francuskiego koncernu. Alpine przeobrazi się z butikowego producenta aut sportowych w technologiczny popis możliwości francuskiej motoryzacji. W planach są trzy nowe modele, wszystkie z napędem elektrycznym.

Do tej pory Renault miało trzy kojarzone ze sportem oddziały. Najstarszym było Renault Sport, które w sile około trzystu pracowników w nadmorskim Dieppe opracowało i zbudowało w ciągu ostatnich kilku dekad takie tuzy gatunku hot hatchów, jak R5 Turbo, Clio V6 i Megane RS Trophy. Od 2016 roku funkcjonowało równolegle czterokrotnie większe, zlokalizowane częściowo w Wielkiej Brytanii Renault Sport Racing, którego głównym zadaniem było prowadzenie zespołu F1.

Teraz zarząd postanowił połączyć te dywizje razem z Alpine. Choć nazwa ta powróciła na rynek dopiero w 2017 roku i od tamtej pory oferuje tylko jeden model A110 w kilku wariacjach, to jest to silna marka z dużym potencjałem do rozwoju. Założona w 1955 roku firma ma na swoim koncie tytuły Rajdowego Mistrza Świata i kilka kultowych modeli, w tym oryginalne A110. Produkowane było ono właśnie w zakładach w Dieppe, które Renault kupiło w roku 1973. Dlatego Francuzi postawili na Alpine.

Przyszłość Alpine: globalna rozpoznawalność, nowe modele (na prąd)

W wyniku połączenia sił Alpine ma stać się głównym reprezentantem Renault w segmencie aut sportowych i motorsportu, ale nie tylko. Według wizji nowego prezesa koncernu Alpine stanie się flagową marką francuskiego koncernu, która jako pierwsza korzysta z nowych technologii, przejmowanych głównie z Formuły 1 i prototypów Le Mans, gdzie Francuzi również mają swojego reprezentanta.

Nie do końca uzasadnia to korzystanie wyłącznie z napędów elektrycznych we wszystkich modelach marki, które zaczną się wkrótce pojawiać. Wydaje się jednak, że Alpine ma stać się dla Renault mniej więcej czymś takim, czym jest Polestar dla Volvo.

W ramach ogłaszania nowej strategii pojawiły się już dokładne zapowiedzi trzech modeli, które mają nadejść. Sam producent określa je jako "w stu procentach elektryczny garaż marzeń":

  • hot hatch na bazie płyty podłogowej CMF-B (korzystają z niej m.in. Renault Clio i Nissan Juke);
  • crossover na bazie płyty podłogowej CMF-EV (korzysta z niej np. Nissan Ariya);
  • następca Alpine A110 opracowany wspólnie z marką Lotus.

Fani motoryzacji mogą przyjmować te wieści z mieszanymi uczuciami, szczególnie w zakresie elektryfikacji zupełnie udanego auta sportowego, jakim jest A110. Taki kierunek rozwoju wydaje się jednak nieunikniony w obliczu coraz ostrzejszych norm emisji spalin, a szybkie działanie Francuzów w tym zakresie pozwoli im zbudować w przyszłości przewagę nad konkurentami. Niezależnie od efektów tych działań – w najbliższych latach o Alpine na pewno będzie głośno.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.