Polestar Precept to zapowiedź przyszłości marki. Zupełnie nie przypomina Volvo

Polestar pokazał nowy koncept, który znacząco różni się od poprzednich projektów. Szwedzkim stylistom udało się niemal całkowicie ukryć pokrewieństwo z Volvo, przez co Precept charakteryzuje się własnym, niepowtarzalnym stylem.

Szwedzka Tesla? Niektórzy mogą odnieść takie wrażenie.Szwedzka Tesla? Niektórzy mogą odnieść takie wrażenie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Precept jest oczywiście pojazdem elektrycznym, choć producent poskąpił szczegółowych danych dotyczących napędu. Najwyraźniej model powstał tylko po to, by w jak największym stopniu podkreślić niezależność Polestara.

Stylistom udała się sztuka zaprezentowania auta, które wizualnie stanowi udane połączenie nowoczesności z elegancją i sportem, choć pewnie nie zabraknie głosów osób, które w Precepcie zobaczą Teslę. Wnętrze z centralnie umieszczonym tabletem o przekątnej 15 cali jest nie mniej nowoczesne niż nadwozie, a jego minimalistyczny charakter może się podobać.

Największe podobieństwa do Volvo dostrzeżemy oczywiście w kształcie foteli, które wykończono ekologicznym materiałem z odzysku. Podobnie wygląda kwestia kokpitu i boczków drzwi. Na szczęście nie brakuje również prawdziwego aluminium, które podobnie jak żółte pasy nieco urozmaica szarawą i prostą kabinę.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Co ciekawe, jest to całkiem spory samochód - rozstaw osi wynosi 3,1 metra, więc nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni. Polestar twierdzi, że taka wartość pozwoliła też wygospodarować sporo miejsca na baterie zamontowane w podłodze, co obniża środek ciężkości i pozytywnie wpływa na wrażenia z jazdy.

Na razie nie wiadomo, czy Polestar Precept kiedykolwiek wyjdzie poza projektową fazę konceptu. Jest jednak sygnałem świadczącym także o stylistycznym usamodzielnianiu się marki, która jeszcze niedawno była wyłącznie sportowym oddziałem Volvo. Teraz łączy sport z napędem elektrycznym - czasy szybko się zmieniają.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy