Nowa marka idzie jak burza. Zyskują kompakty

Nowa marka idzie jak burza. Zyskują kompakty09.12.2023 08:40
MG4
Źródło zdjęć: © WP | Autokult

Przez wielu nazywane bywają najbardziej uniwersalnymi samochodami i znów zyskują na popularności. Kompakty wracają w Europie do łask, a największy sukces ogłosić może marka, która niedawno debiutowała w Polsce.

W ciągu dziesięciu pierwszych miesięcy 2023 r. segment samochodów kompaktowych powiększył się o 10 proc. - informuje Automotive News Europe. Sprzedaż takich aut na Starym Kontynencie zamknęła się wynikiem 1,26 mln. Według źródeł ANE jest to związane z większą dostępnością samochodów po rozwiązaniu problemów związanych z zaopatrzeniem fabryk w potrzebne części. Szczególnie elektroniczne.

Głównymi motorami wzrostu w segmencie kompaktów były Škoda Octavia oraz Ford Focus. W ciągu dziesięciu miesięcy czeski model znalazł o 38 proc. więcej nabywców niż rok wcześniej, a sprzedaż Focusa wzrosła o 35 proc. W czasach, gdy na rynku części panowały niedobory, producenci często cały swój potencjał koncentrowały na autach elektrycznych, których sprzedaż obniża poziom emisji CO2 dla danej firmy, a także na SUV-ach, które obecnie łatwiej znajdują nabywców. Powrót odpowiedniego wolumenu zaopatrzenia w części sprawił, że z taśm produkcyjnych firm motoryzacyjnych zjeżdżać może więcej aut kompaktowych. A klienci docenili tę sytuację.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW i5 – świetne, jak nie patrzysz

Okazuje się, że Europejczycy wciąż cenią auta kompaktowe. Najbardziej spektakularnym zjawiskiem był jednak wynik producentów samochodów o napędzie elektrycznym. Wśród bateryjnych modeli o kompaktowych wymiarach wszystkich rywali pobiło MG4. Angielska marka, która należy do chińskiego koncernu SAIC, w ciągu dziesięciu miesięcy 2023 r. sprzedała 56,7 tys. sztuk swojego kompaktowego modelu. To aż o 2621,9 proc. więcej niż w 2023.

Tak fantastyczny rezultat jest spowodowany po części faktem, że MG weszło na nowe rynki. Ostatnio też do Polski. Nie bez znaczenia jest jednak polityka cenowa marki. W Polsce, gdzie marka MG nigdy nie cieszyła się estymą, ten aspekt będzie postrzegany jako najważniejszy i może zdecydować o jej popularności.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.