Nowa Toyota GR 86 może mieć pod maską hybrydę. Ale za to jaką...

Nowa Toyota GR 86 może mieć pod maską hybrydę. Ale za to jaką...02.03.2023 09:07
Toyota GR 86
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota

Ekologia i przepisy dotyczące bezpieczeństwa zabijają sportowe bliźniacze modele – Toyotę GR 86 i Subaru BRZ. W Polsce już ich nie kupimy. Ale spokojnie, bo Japończycy pracują nad zmianami, w tym nad nowym źródłem napędu. Będzie bardziej ekologiczny, ale fanom szybkiej jazdy może się nie spodobać. Nim jednak wyrwiecie sobie włosy, zaczekajcie.

Doniesienia z Japonii mówią o trzycylindrowym silniku benzynowym zaprzęgniętym do pracy w hybrydzie. Brzmi fatalnie, prawda? Na szczęście nie chodzi on napęd z hybrydowego Yarisa, lecz najprawdopodobniej będzie to jednostka pochodząca z GR Yarisa. Tak, teraz już lepiej prawda?

Nowy model, bo tak należy mówić o następcy obecnego GR 86 i BRZ, ma mieć pod maską benzynową jednostkę turbo współpracującą z hybrydą. Tu oczywiście kłania się Motorsport i technologia z WRC.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota GR86 (AT) - czekałem, żeby to zrobić i...

Przypominam, że w klasie Rally 1 mamy obecnie silniki 1.6 turbo połączone z baterią o pojemności 3,9 kWh i dodatkowym silnikiem elektrycznym, który wytwarza 134 KM mocy. Łącznie da się uzyskać w ten sposób ponad 500 KM mocy z całego układu.

Nowym napędem GR 86 ma się zająć Toyota

Subaru ewidentnie nie radzi sobie z doborem układu napędowego do sportowego coupe. W pierwszej generacji mocy było za mało. W nowej silnik jest w porządku, ale trochę nie na czasie. Dlatego do nowego GR 86 i BRZ napęd ma dostarczyć Toyota i prawdopodobnie będzie to już w pełni projekt tej marki.

Jeśli rzeczywiście będzie to jednostka 1.6 Turbo z GR Yarisa czy GR Corolli, to jeszcze nie musi oznaczać, że rozwinie te same parametry, czyli 300 KM i 370 Nm. Najprawdopodobniej zostanie połączona z napędem hybrydowym z modelu Crown, dzięki czemu może z jednej strony go odciążyć, co oznacza zmniejszenie mocy benzyniaka, ale z drugiej – dzięki temu cały napęd może mieć jeszcze więcej mocy.

Jak donosi japoński magazyn "MagX", już trwają prace nad budową platformy tylnonapędowej. Gotowe auto najprawdopodobniej, co potwierdzają dwa źródła, zostanie zbudowane do 2025 r. i wtedy nastąpi zmiana generacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.