Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje z 350-konną hybrydą. Powinien być bardzo szybki

Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje z 350-konną hybrydą. Powinien być bardzo szybki25.02.2020 08:36
508 Sport Engineereed to mocna hybryda typu plug-in.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Jak powiedzieli, tak zrobili. Peugeot na kilka dni przed startem salonu w Genewie oficjalnie pochwalił się produkcyjnym wydaniem ostrej wersji Peugeota 508. Auto zapowiedziane wcześniej w formie konceptu debiutuje z 350-konnym, hybrydowym napędem i atrakcyjnym nadwoziem.

Przedstawiciel segmentu D z mocnym napędem to zdecydowanie auto, którego brakowało w ofercie francuskich producentów. Teraz się to zmieni za sprawą Peugeota 508 Sport Engineered, który może pochwalić się wydajnym, hybrydowym zestawem zapewniającym więcej niż wystarczające osiągi. Jak to zwykle bywa, moc nie jest aż tak imponująca jak w pokazanym wcześniej koncepcie, ale zdecydowanie nie ma na co narzekać.

Inżynierowie koncernu PSA zdecydowali się wykorzystać tu doładowany, benzynowy silnik 1,6, który sparowano z dwoma motorami elektrycznymi. Łączna moc takiego zestawu to 350 KM, co w połączeniu z napędem na cztery koła i automatyczną, 8-stopniową przekładnią powinno pozwolić osiągać setkę w czasie około 5 sekund, choć oficjalne dane techniczne nadal pozostają nieznane. Zapewne zmieni się to po oficjalnej premierze w Genewie.

Samochód zaprezentowany na pierwszych zdjęciach wyróżnia się także kilkoma dodatkami charakterystycznymi dla ostrej wersji. Dostrzec można m.in. agresywnie wystylizowane zderzaki z dokładkami, dyfuzor oraz 10-ramienne felgi o średnicy 19-cali. Ich wzór powinien przypaść do gustu wielbicielom prostych, klasycznych obręczy.

Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Nadal nie dysponujemy fotografiami wnętrza, lecz jak nietrudno się domyśleć, znajdziemy tu zapewne sportowo wyprofilowane fotele, aluminium i być może także włóko węglowe. Co ciekawe, 508 Sport Engineered mimo ostrzejszego charakteru będzie też całkiem ekologicznym autem. Wszystko za sprawą dodatkowej wtyczki i możliwości podróżowania wyłącznie na prądzie, gdy zajdzie taka potrzeba.

Pytanie ile za to wszystko zapłacimy? Biorąc pod uwagę, że już teraz za podstawową hybrydę plug-in w zwykłym 508 trzeba wyłożyć 169 800 zł, celujemy w kwotę lekko ponad 200 tysięcy złotych.

[1/4]
[2/4]
[3/4]
[4/4]
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.