Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić.

Wersja produkcyjna nie powinna znacząco różnić się od konceptu.Wersja produkcyjna nie powinna znacząco różnić się od konceptu.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Przedstawiciele francuskiej marki w rozmowie z AutomobileMagazine oficjalnie potwierdzili to, co przewidywano już od dnia oficjalnej premiery 508. Auto doczeka się ostrej odmiany, będącej produkcyjnym rozwinięciem konceptu 508 Sport Engineered, który był jedną z gwiazd tegorocznego salonu w Genewie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, auto powinno być gotowe już w przyszłym roku.

Co ważne, znamy już szczegóły techniczne dotyczące napędu. To hybrydowy zestaw składający się z benzynowego motoru 1.6 PureTech o mocy 200 KM oraz dwóch silników elektrycznych - 110-konnego na przedniej osi oraz 200-konnego na tylnej. Nie oznacza to jednak łącznej mocy w wysokości 510 KM, choć nie będzie źle. Sumarycznie Peugeot uzyska około 360 KM.

Wrażenie robi też maksymalny moment obrotowy. 500 Nm trafi na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej, automatycznej przekładni. Osiągnięcie pierwszej setki powinno zająć około 5 sekund, co jest już naprawdę niezłym wynikiem. Ponadto Francuzi zadbają o możliwość jazdy wyłącznie na prądzie, choć zasięg wyniesie wówczas nie więcej niż 50 km.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Poza napędem, 508 Sport powinien wyróżniać się także ostrzejszymi nastawami podwozia i jeszcze bardziej agresywną stylistyką. Można też liczyć na bardzo bogate wyposażenie, szczególnie to, które podkreśli sportowy charakter francuskiej hybrydy. Bez wątpienia będzie to najatrakcyjniejszy Peugeot w gamie, a także jeden z najciekawszych we współczesnej historii marki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie