Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić.

Wersja produkcyjna nie powinna znacząco różnić się od konceptu.Wersja produkcyjna nie powinna znacząco różnić się od konceptu.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Przedstawiciele francuskiej marki w rozmowie z AutomobileMagazine oficjalnie potwierdzili to, co przewidywano już od dnia oficjalnej premiery 508. Auto doczeka się ostrej odmiany, będącej produkcyjnym rozwinięciem konceptu 508 Sport Engineered, który był jedną z gwiazd tegorocznego salonu w Genewie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, auto powinno być gotowe już w przyszłym roku.

Co ważne, znamy już szczegóły techniczne dotyczące napędu. To hybrydowy zestaw składający się z benzynowego motoru 1.6 PureTech o mocy 200 KM oraz dwóch silników elektrycznych - 110-konnego na przedniej osi oraz 200-konnego na tylnej. Nie oznacza to jednak łącznej mocy w wysokości 510 KM, choć nie będzie źle. Sumarycznie Peugeot uzyska około 360 KM.

Wrażenie robi też maksymalny moment obrotowy. 500 Nm trafi na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej, automatycznej przekładni. Osiągnięcie pierwszej setki powinno zająć około 5 sekund, co jest już naprawdę niezłym wynikiem. Ponadto Francuzi zadbają o możliwość jazdy wyłącznie na prądzie, choć zasięg wyniesie wówczas nie więcej niż 50 km.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Poza napędem, 508 Sport powinien wyróżniać się także ostrzejszymi nastawami podwozia i jeszcze bardziej agresywną stylistyką. Można też liczyć na bardzo bogate wyposażenie, szczególnie to, które podkreśli sportowy charakter francuskiej hybrydy. Bez wątpienia będzie to najatrakcyjniejszy Peugeot w gamie, a także jeden z najciekawszych we współczesnej historii marki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇