Peugeot 508 Sport Engineered to najmocniejsze auto w historii marki. Już niebawem w salonach

Peugeot 508 Sport Engineered to najmocniejsze auto w historii marki. Już niebawem w salonach

Klienci będą mogli wybierać spośród 2 wersji nadwozia.
Klienci będą mogli wybierać spośród 2 wersji nadwozia.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
24.09.2020 11:16, aktualizacja: 13.03.2023 12:56

Po serii zapowiedzi, fotografii i przedprodukcyjnych konceptów Peugeot nareszcie pochwalił się produkcyjną wersją modelu 508 Sport Engineered. To sportowa hybryda plug-in będąca najmocniejszym, drogowym modelem w historii marki.

Peugeot 508 Sport Engineered - za tą długą nazwą kryje się równie długo wyczekiwana, sportowa wersja francuskiego przedstawiciela klasy średniej. Auto, które wykorzystuje dobrodziejstwa napędu spalinowego i elektrycznego, będzie oferowane zarówno z nadwoziem typu sedan, jak i kombi. Pierwsze egzemplarze mają trafić do salonów już na początku 2021 roku.

360 KM mocy i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego to bez wątpienia imponujące parametry. Zawdzięczamy je połączeniu benzynowego, doładowanego silnika 1.6 wprawiającego w ruch przednie koła z dodatkowymi elektrycznymi generatorami odpowiedzialnymi za tylną oś.

Taki zestaw pozwala osiągać pierwszą setkę w zaledwie 5,2 sekundy i rozpędzać się do 250 km/h. Oczywiście jak przystało na hybrydę typu plug-in, samochód może korzystać również z w pełni elektrycznego trybu jazdy. Pełne naładowanie akumulatora o pojemności 11,5 kWh pozwala pokonać na prądzie około 42 km.

Tym, co poza napędem odróżnia wersję Sport Engineered od seryjnego 508, jest także podwozie - adaptacyjne amortyzatory, szerszy rozstaw kół i wydajne hamulce z 4-tłoczkowymi zaciskami pozwolą wycisnąć maksimum z hybrydowego napędu. Nie bez znaczenia są tu także 20-calowe felgi ubrane w opony Michelin Pilot Sport 4S.

Obraz
© mat. prasowe

Styliści nie próbowali ukryć ostrego charakteru tej wersji. Szary lakier świetnie kontrastuje z jasnozielonymi wstawkami i pasuje do pakietu aerodynamicznego, na który składa się nie tylko przedni splitter, ale i całkiem pokaźny dyfuzor.

W kabinie natomiast znajdziemy sportowe fotele pokryte Alcantarą i skórą, system audio firmy Focal oraz oczywiście rozbudowane multimedia oparte na dwóch ekranach o przekątnych 12,3 oraz 10 cali z unikalną grafiką zarezerwowaną dla tego wariantu.

Trzeba przyznać, że Peugeot godnie świętuje swoje 210. urodziny, robiąc sobie tak imponujący prezent. Modelem 508 Sport Engineered rzuca też rękawicę mocnym propozycjom z segmentu premium. Biorąc pod uwagę osiągi oraz ceny bazowych wersji, nie należy liczyć, że nowa hybryda plug-in będzie tania. Na szczegóły musimy jednak jeszcze trochę poczekać.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)