Peugeot Le Mans dostanie V6 Biturbo i mocny silnik elektryczny. Producent zdradził szczegóły

Peugeot Le Mans dostanie V6 Biturbo i mocny silnik elektryczny. Producent zdradził szczegóły14.12.2020 10:26
Bolid Peugeota zapowiada się imponująco.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Peugeot powraca do wyścigów wytrzymałościowych. Francuska marka zamierza wystartować w Le Mans w 2022 roku. Przygotowuje na tę okazję wyjątkowy, hybrydowy bolid. Właśnie pochwaliła się imponującymi szczegółami technicznymi.

Bolid Peugeota nabiera kształtów. Inżynierowie starają się stworzyć jak najlepszą maszynę z zachowaniem wymogów kategorii Le Mans Hypercar (LMH). Choć do startu pozostało jeszcze sporo czasu, już dziś wiemy naprawdę wiele. Francuzi pochwalili się bowiem imponującymi detalami i zdradzili, jak będzie działał napęd w ich bolidzie.

Główną rolę odgrywa tu benzynowy silnik V6 z podwójnym doładowaniem. 2,6-litrowa jednostka o mocy około 680 KM zamontowana tuż za kierowcą ma wprawiać w ruch tylne koła. Z kolei nad przednią osią wygospodarowano miejsce dla 272-konnego elektryka zasilanego 900-woltowym akumulatorem. Za przeniesienie napędu odpowiadać ma 7-biegowa przekładnia.

Co warte odnotowania, przepisy Le Mans Hypercar określają maksymalną łączną moc na poziomie 680 KM. Całością sterować będzie komputer, który zdecyduje, jak połączyć oba rodzaje napędu w zależności od okoliczności i zadba o to, by nie przekroczyć dopuszczalnego limitu.

Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Będzie to szczególnie ważne podczas jazdy z prędkością przekraczającą 120 km/h, gdyż zgodnie z obowiązującymi regulacjami, poniżej tej prędkości, bolid może być napędzany wyłącznie jednostką spalinową. Oznacza to, że do 120 km/h Peugeot LMH będzie tylnonapędówką, by podczas szybkiej jazdy stawać się hybrydą AWD.

Akumulator zasilający jednostkę elektryczną będzie ładowany do pełna przed wyścigiem. Reszta ma już leżeć w rękach (a właściwie nogach kierowcy). Jego zadaniem będzie utrzymanie właściwego poziomu naładowania poprzez hamowanie regeneracyjne. Od tego, jak kierowca wykorzysta energię kinetyczną, będzie w dużej mierze zależało powodzenie w wyścigu. Brzmi ciekawie, a o tym, jak teoria wygląda w praktyce, przekonamy się za niecałe 2 lata.

[1/8]
[2/8]
[3/8]
[4/8]
[5/8]
[6/8]
[7/8]
[8/8]
Źródło artykułu:WP Autokult
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.