Elektryczny Peugeot e-208. Niezłe osiągi i przyzwoity zasięg

Nowy Peugeot 208 skradł nasze serca nie tylko za sprawą wyjątkowego designu, ale przede wszystkim z uwagi na rozwiązania technologiczne. Największą rewolucję stanowi elektryczny napęd, który czyni z francuskiego mieszczucha naprawdę atrakcyjną propozycję.

E-208 wygląda równie dobrze co spalinowa odmiana.E-208 wygląda równie dobrze co spalinowa odmiana.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Peugeot e-208 w przeciwieństwie do większości pojazdów elektrycznych nie różni się znacząco w kwestii wyglądu od spalinowych konkurentów. To po prostu elegancki przedstawiciel segmentu B, tyle, że z ekologicznym napędem. O równie atrakcyjnej, benzynowej odmianie przeczytacie więcej w artykule Marcina.

Na pierwszy rzut oka e-208 wygląda tak samo co jego benzynowy odpowiednik. Po chwili dostrzeżemy jednak brak końcówek wydechu oraz delikatnie zmienioną atrapę chłodnicy. Inne są także felgi. Większość ludzi będzie jednak musiała polegać na oznaczeniach modelu, by szybko rozróżnić z jaką wersją mamy do czynienia.

Sam napęd wydaje się naprawdę ciekawy. 136 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego to więcej niż wystarczające wartości w pojeździe tych rozmiarów. Osiągi nie rozczarowują. W trybie sportowym pierwsza "setka" pojawia się na liczniku już po 8,1 s. Kierowca ma jeszcze do wyboru pośrednią opcję normal oraz ekonomiczną eco, pozwalającą zmaksymalizować zasięg na jednym ładowaniu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Baterie o pojemności 50 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika, więc nie wpływają one negatywnie na przestrzeń w kabinie. Sam bagażnik nie jest jednak imponująco pojemny - zmieści 220 l ładunku. Niedoskonałości zostaną z pewnością wynagrodzone zasięgiem. Peugeot twierdzi, że jedno ładowanie wystarcza na pokonanie 340 km w realistycznym cyklu pomiarowym WLTP.

Pełne ładowanie trwa około 8 godzin, lecz korzystając z szybkiej ładowarki, osiągniemy 80 proc. pojemności już po 30 min. Akumulatory będą objęte gwarancją do 160 000 km. Cena elektrycznego 208 nie jest jeszcze znana. Nietrudno jednak przewidzieć, że to właśnie od niej w dużej mierze zależeć będzie sukces tego modelu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/22] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy