Pierwsza jazda: BMW X2 i iX2 - kiedy chcesz mieć X6, ale...

TestyBMWPierwsza jazda: BMW X2 i iX2 - kiedy chcesz mieć X6, ale...28.02.2024 08:27
BMW X2 M35i xDrive
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański

SUV-y z opadającym dachem okazały się całkiem nieźle zarabiającymi modelami, więc nic dziwnego, że BMW skierowało w tym kierunku model X2. Po raz pierwszy dostępna będzie wersja elektryczna, ale przeciętny uliczny obserwator nie zauważy różnicy pomiędzy nią a spalinówką.

Na pewno stylistyka nowego X2 zachęca do dyskusji. O ile zainstalowanie podświetlenia grilla uważam za jedną z najlepszych stylistycznie decyzji, tak mocno opadająca tylna klapa niekoniecznie trafia w mój gust. Jedno jest pewne: widoczność do tyłu z miejsca kierowcy jest po prostu szczątkowa.

Nowe X2 jest dłuższe o prawie 20 cm od poprzednika, szersze o 2 cm oraz wyższe o około 6 cm. O ile wcześniej X2 przypominało bardziej napompowanego hatchbacka, tak teraz jest to "baby X6", mniejszy bliźniak topowego i wulgarnego SUV-a. Co istotne, dzięki wykorzystaniu jednej płyty podłogowej, zarówno spalinowe X2, jak i elektryczne iX2 powstają na tej samej linii w Regensburgu.

BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
BMW X2 M35i xDrive
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Spalinową ofertę otwiera X2 sDrive20i, czyli auto z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 l i mocy 170 KM (choć sam producent przyznaje, że za 19 KM odpowiedzialny jest motor elektryczny). Jest i diesel: pod nazwą sDrive18d kryją się cztery cylindry i 150 KM. Standardem jest siedmiobiegowa przekładnia Steptronic z dwoma sprzęgłami.

Ofertę zamyka X2 M35i z dwulitrowym, 300-konnym silnikiem, który rozpędza BMW do setki w 5,2 s. Choć z jednej strony nie jest to pełna "eMka", tak nie wiem, czy w tym segmencie potrzebne jest coś szybszego. Zawieszenie jest przyjemnie twarde, choć samo prowadzenie, jak w opisywanym wcześniej przeze mnie Mini Countrymanie JCW, jest bardzo cyfrowe. W trybie komfortowym przekładnia potrzebuje trochę czasu, by zrozumieć naszą intencję przyspieszania, ale już tryb sportowy naprawia wszelkie niedogodności. Lżejsze hamulce M są dostępne opcjonalnie.

BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
BMW X2 M35i xDrive
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Podobne osiągi do setki ma również elektryczne iX2, a wynika to z instalacji dwóch silników elektrycznych, po jednym na każdej osi. Łączna dostępne jest 313 KM oraz 494 Nm. Ogniwo ma 64,8 kWh użytecznej pojemności, a producent mówi nawet o 449 km zasięgu, oczywiście według laboratoryjnej normy WLTP. Elektryczne iX2 ma nieco mniejszy bagażnik – 525 zamiast 560 l.

Podczas pierwszych jazd po górzystym terenie nie miałem okazji by sprawdzić dokładny pobór prądu bez ciągłej rekuperacji, jednak przy podróży przy prędkości 120 km/h auto zużywało około 22 kWh/100 km. Nie jest to wartość zaskakująca w tej klasie. Teoretycznie mówimy więc o 294 km zasięgu. Słowem: standard.

BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
BMW X2 M35i xDrive
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Wnętrze nie różni się znacznie pomiędzy wersjami, choć wersja M35i xDrive może mieć opcjonalnie kubełkowe fotele z podświetlanym logiem M. Gruby wieniec kierownicy od razu daje do zrozumienia, że siedzimy w BMW. Zainstalowano tu dwa ekrany (zakrzywione), które wyświetlają multimedia dziewiątej generacji. To oznacza masę aplikacji oraz przerzucenie obsługi klimatyzacji na ekran. Dużą część deski poświęcono na ładowarkę, w której umieszcza się telefon i zabezpiecza klipsem.

Producent przedstawił już ceny X2. Model startuje od 195 tys. zł, a topowa wersja M35i xDrive to już wydatek przynajmniej 275 tys. zł. Znamy też cenę wersji elektrycznej, za którą trzeba zapłacić minimum 230 tys. zł.

[1/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[2/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[3/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[4/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[5/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[6/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[7/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[8/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[9/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[10/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[11/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[12/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[13/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[14/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[15/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[16/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[17/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[18/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[19/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[20/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
[21/21] BMW X2 M35i xDrive, Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.