Polacy muszą decydować: albo dopłata, albo większa bateria. Dopłaty do tesli i dacii

Polacy muszą decydować: albo dopłata, albo większa bateria. Dopłaty do tesli i dacii29.05.2023 12:50
Dacia Spring
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński

Dopłaty do samochodów elektrycznych miały rozbudzić rynek. Jak wskazują eksperci platformy Carsmile, Polacy często stoją przed wyborem – otrzymać pieniądze na zakup auta lub kupić egzemplarz z większą baterią.

Przedstawiciele platformy Carsmile sprawdzili, które modele najczęściej są brane pod uwagę przy zakupie. Skupiono się przede wszystkim na liczbie wniosków wyrażających chęć zakupu czterech kółek – to lepszy wskaźnik niż tylko ruch na stronie.

Na uwagę zasługuje Jeep Avenger, który dopiero wjeżdża do salonów, Źródło zdjęć: © Carsmile | Carsmile
Na uwagę zasługuje Jeep Avenger, który dopiero wjeżdża do salonów
Źródło zdjęć: © Carsmile | Carsmile

Trudno się dziwić, że model 3 zajął pierwsze miejsce w zestawieniu, a model Y – trzecie. Tesle zdobyły aż 40 proc. "głosów" klientów. – Analizując wyniki decyzji zakupowych internatów poszukujących elektryka z dotacją, widzimy wyraźnie, że kierują się oni siłą marki Tesla. Ponieważ jednocześnie ta głęboko zakorzeniona w świadomości użytkowników marka agresywnie walczy o klienta ceną swojego produktu, zdołała uzyskać znaczącą przewagę, wręcz dominację rynkową, co jest ogromnym wyzwaniem dla konkurencji – ocenia Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

Z drugiej strony warto zauważyć, że pomiędzy nimi znalazł się najtańszy elektryk dostępny obecnie na rynku – Dacia Spring. Ratę miesięczną wyznaczono na poziomie 1277 zł netto przy założeniu umowy na trzy lata, bez wpłaty własnej oraz z kosztami OC/AC i serwisowania wliczonymi w jedną, stałą kwotę.

Kluczowe dotacje

Widać jednak, że ramy prawne dotacji wymuszają gimnastykę cenową importerów. W przypadku Tesli "łapią się" na dopłaty dwie wersje modelu 3 i najniższa modelu Y. Podobnie jest ze Škodą Enyaq, gdzie dopłatę dostaniemy tylko do akumulatorów o pojemności 58 kWh lub niektórych konfiguracji z ogniwem 77 kW.

– Limit umożlwiający uzyskanie dotacji ma ogromny wpływ na rynek, czyli na to, jak poszczególne marki kształtują swoją politykę cenową. Starają się one tak konfigurować ofertę, aby przynajmniej najniższa wersja modelu "łapała" się na dotację. Widać czasem, że ta najniższa wersja jest uboga, ma słabą baterię, nabywcy się na nią ostatecznie nie decydują, ale magia dotacji działa, aby ściągnąć uwagę klienta ocenia Sylwester Łagowski, szef działu zamówień aut w Carsmile.

Ciekawostką jest również wysoka pozycja chińskiego elektryka. Seres 3 punktuje atrakcyjną ceną i faktem, że jest dostępny od ręki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.