Polacy uwierzyli w hybrydy Toyoty. Japońska marka stawia je przed dieslami

Polacy uwierzyli w hybrydy Toyoty. Japońska marka stawia je przed dieslami08.05.2019 12:28
Nowa Toyota Corolla cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, głównie wersje hybrydowe.
Źródło zdjęć: © Fot. Tomasz Budzik

Polacy do końca kwietnia 2019 roku kupili już blisko 55 tys. samochodów Toyoty z napędem hybrydowym. Przekonali się do tego niezawodnego rozwiązania nie tylko klienci prywatni, ale także firmy czy taksówkarze, robiący ogromne przebiegi.

Od stycznia do końca kwietnia bieżącego roku Toyota Motor Poland dostarczyła klientom 6327 aut hybrydowych, zwiększając łączną sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce do 54 936. To kompletna dominacja na rynku napędów alternatywnych i jeszcze długo sytuacja ta się nie zmieni. Tym bardziej, że napędy nowej generacji już potwierdzają wyższość nad silnikami Diesla.

W pierwszych czterech miesiącach roku udział hybryd w całkowitej sprzedaży marki wyniósł aż 30 proc. System hybrydowy jest dominującą wersją napędową nowych modeli Corolla i RAV4. Aż 73 proc. egzemplarzy nowej RAV4, które opuściły salony w tym roku, to hybrydy. W przypadku nowej Corolli udział w całkowitej sprzedaży modelu stanowi 66 proc.

Mój test nowej Toyoty RAV4 potwierdził, że pomimo zastosowania silnika o pojemności 2,5 litra, dzięki napędowi hybrydowemu, zasilany benzyną spory SUV nie musi być paliwożerny. Auto w mieście potrzebuje nie więcej niż 5,5 l/100 km, a nawet na autostradzie, gdzie rzekomo hybrydy się nie sprawdzają, zużycie paliwa wyniosło tylko 8,8 l/100 km.

Toyota zadeklarowała, że wraz z nową generacją modeli całkowicie rezygnuje z napędu dieslowskiego i słowa dotrzymała. Pomimo wprowadzenia na rynek modelu Camry, do którego diesel pasowałby idealnie, nie zdecydowano się na takie posunięcie.

Obecnie tylko samochody starej generacji (Land Cruiser oraz Auris i Corolla Classic) i pojazdy użytkowe (Hilux oraz linia Proace) są dostępne z silnikami wysokoprężnymi. Licząc całą gamę, Toyota oferuje napęd hybrydowy w aż ośmiu modelach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.