Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni

TestyRange RoverTest: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni18.08.2019 11:28
Range Rover Sport P400e HSE
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Zacznę od końca, bo oceny zawsze w testach podajemy na końcu. 10/10. Gdybym miał wybrać jeden samochód z dostępnych obecnie na rynku i jeździć nim przez lata, Range Rover Sport P400e byłby moim wyborem. I już wam wyjaśniam dlaczego.

Po 1.: to hybryda

Wiem, że teraz odezwie się spora grupa osób, która wyznaje religię "jeśli nie V8, to pieszo". Jednak czasy się zmieniają i liczę na to, że zmienia się też świadomość wielu ludzi. Przy całej mojej miłości do dużych silników, wybierając samochód, który będzie stanowił dla mnie główne auto, a nie weekendową zabawkę, wybrałbym hybrydę.

Mnie po prostu odpowiada, że kiedy rano przejeżdżam przez podwarszawskie osiedla, mogę to zrobić w ciszy. Gdy stoję w korku, nie zużywam niepotrzebnie paliwa. Gdy w drodze do pracy mijam szkołę i przyspieszam po przejechaniu po śpiącym policjancie, robię to bezszelestnie i bezemisyjnie.

Range Rover Sport P400e HSE, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Range Rover Sport P400e HSE
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Z punktu widzenia pragmatyka, powyższe sytuacje nie mają znaczenia. To kwestia dojrzenia do myśli, że świat nie skupia się tylko na nas – są też inni uczestnicy ruchu, mieszkańcy domów, które mijamy i stawiając na hybrydę lub auto elektryczne, robimy też coś dla otoczenia, nie tylko dla siebie.

Jeśli jednak chcecie patrzeć tylko na siebie, to Range Rover Sport P400e i tak ma coś do zaoferowania. To hybryda plug-in. PHEV ze stajni JLR pozwala przejechać nieco ponad 41 km na jednym ładowaniu. Z mojego punktu widzenia to oznacza, że mogę naładować auto do pełna w pracy (od 0 do 100 proc. w 7,5 h), wrócić do domu na prądzie i na prądzie dojechać do pracy następnego dnia.

Range Rover Sport P400e HSE, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Range Rover Sport P400e HSE
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Zużycie paliwa w takim cyklu wyniesie 0 l/100 km, jeśli noga nie opadnie wam za mocno na gaz. Jeśli auto będzie się wspomagało jednostką benzynową, nadal liczby będą bardzo małe. W moim przypadku obwodnica podniosła wynik z 0 do 3,2 l/100 km.

Codzienna jazda Range Roverem Sportem P400e jest więc bardzo oszczędna, jeśli tylko lubicie płynną, przepisową jazdę. A jeśli nie lubicie...

Po 2.: to mocna hybryda

Range Rover Sport P400e HSE, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Range Rover Sport P400e HSE
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Jeśli nie lubicie jeździć powoli, Range Rover Sport P400e i tak dostarczy wam narzędzia do szybkiego przemieszczania. Hybryda generuje tu w sumie 404 KM i 640 Nm. Sam silnik benzynowy to 2-litrowy, 300-konny motor. To pozwala rozpędzić ważącego ponad 2 tony SUV-a do 100 km/h w 6,7 s.

Do tego grzechem byłoby narzekać na brzmienie 2-litrowego silnika. Doładowana jednostka aż kipi pod maską w trakcie mocnego przyspieszania. Samo brzmienie nie jest może typowym dla rasowych, wielkich SUV-ów, ale jest na tyle satysfakcjonujące, że można obejść się bez ośmiu garów grających pod maską.

Po 3.: komfort

W ostatnich latach komfort w samochodach często jest definiowany różnymi elektronicznymi udogodnieniami. Jasne, mamy tu masaż w wentylowanym i podgrzewanym fotelu. I to dobry masaż, wielofunkcyjny, o niebo poprawiający komfort w długich podróżach.

Range Rover Sport P400e HSE, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Range Rover Sport P400e HSE
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Jednak to nie ten aspekt komfortu jest najcudowniejszy w Range Roverze Sporcie. Chociaż ten samochód jest pełen cyfrowych udogodnień i rozwiązań, jest komfortowy też z oldschoolowego punktu widzenia.

Fotele są cudownie miękkie, ultrawygodne. Nie chce się z nich schodzić. Do tego zawieszenie prowadzi ogromną karoserię niewyobrażalnie miękko nad powierzchnią asfaltu, nawet po sporych nierównościach.

Po 4.: przestrzeń

Range Rover Sport to salon. Auto jest długie i szerokie, dzięki czemu pasażerowie tylnej kanapy mają mnóstwo miejsca. Z kolei z przodu oprócz potężnego podłokietnika, zmieściły się dodatkowe, lotnicze podłokietniki indywidualne dla foteli.

Range Rover Sport P400e HSE, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Range Rover Sport P400e HSE
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Miejsca nie brakuje tu pod żadnym względem. Na nogi, nad głową, na szerokość. 5 osób może podróżować Rangem w bardzo dobrych warunkach.

Do tego hybryda nie zabrała miejsca z bagażnika. Do dyspozycji mamy nadal ogromny kufer o pojemności 780 litrów.

Po 5.: wykonanie

Range Rover Sport wysoko zawiesza poprzeczkę w segmencie luksusowych SUV-ów. Skóry są mięsiste, grubo przeszyte. Każde miejsce, którego się dotyka w trakcie użytkowania Sporta P400e, jest wykończone wysokiej jakości materiałami. Nawet jeśli to tworzywo, to dobre, miękkie, dobrze spasowane.

Range Rover Sport P400e HSE, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Range Rover Sport P400e HSE
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Coś, na co zwracam szczególną uwagę to praca przycisków i pokręteł. Sztukę "strojenia" tych wszystkich klików i pstryknięć do perfekcji opanowało np. Audi. Range Rover działaniem swoich instrumentów umieszcza swoją potężną hybrydę w pierwszej lidze w tej kategorii.

Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Po 6.: infotainment

Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Infotainment w moim range’u sporcie nie tylko nie wymagał przyzwyczajenia. Był przy tym bardzo efektowny. Dwuekranowa obsługa z pokrętłami o zmiennych funkcjach, zachodzących na dolny wyświetlacz to rozwiązanie nie tylko bardzo przemyślane, ale i świetnie wyglądające.

Wisienkę na torcie stanowi bardzo dobre audio Meridiana. Werbel w Take Five brzmiał, jakby grał tuż obok mnie, a wirujące dźwięki Nilsa Frahma w tym range roverze sporcie były jeszcze bardziej niepokorne i pełne niuansów, których wcześniej nie wychwyciłem.

Po 7.: cena (tak, serio)

Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Raczej nieczęsto zdarza się, że przy samochodzie za 400 tys. zł w plusach pojawia się cena. I owszem, to nie jest najtańsza odmiana. P400e pojawia się od poziomu wyposażenia SE. Mamy tutaj też do dyspozycji benzynową odmianę 3.0 R6, która dysponuje niemal identyczną mocą.

Najtańszy wariant silnikowy w wersji SE startuje od 337 tys. zł. To 2.0 R4 o mocy 300 KM, z napędem AWD. Hybryda jest znacznie droższa – kosztuje od 412 600 zł. Jednak porównywalną moc bez wspomagania prądem, czyli wspomniany 3.0 R6 generujący 400 KM, dostaniemy dopiero od 477 tys. zł. W hybrydzie dostajemy więcej, za mniej. To nie tylko bardzo dobry samochód, ale również, jak na tak luksusowy salon na kołach – bardzo dobrze wyceniony.

Nasza ocena Range Rover Sport P400e:
10/ 10

Range Rover Sport P400e - zdjęcia

[1/37]
[2/37]
[3/37]
[4/37]
[5/37]
[6/37]
[7/37]
[8/37]
[9/37]
[10/37]
[11/37]
[12/37]
[13/37]
[14/37]
[15/37]
[16/37]
[17/37]
[18/37]
[19/37]
[20/37]
[21/37]
[22/37]
[23/37]
[24/37]
[25/37]
[26/37]
[27/37]
[28/37]
[29/37]
[30/37]
[31/37]
[32/37]
[33/37]
[34/37]
[35/37]
[36/37]
[37/37]

Range Rover Sport P400e - dane techniczne

Range Rover Sport P400e HSE (2019)

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie silnika spalinowego:R4, doładowany 
Rodzaj paliwa:Hybrydowy: benzynowy+elektryczny 
Rodzaj hybrydy:Plug-in (PHEV) 
Ustawienie silnika spalinowego:Wzdłużnie 
Objętość skokowa:1997 cm³ 
Moc maksymalna silnika spalinowego:300 KM przy 5500 rpm 
Moment maksymalny silnika spalinowego:400 Nm przy 1500-4000 rpm 
Moc maksymalna silnika elektrycznego:105 kW (143 KM) 
Moment maksymalny silnika elektrycznego:275 Nm 

Moc maksymalna systemowa:

404 KM przy 5500 rpm 
Moment maksymalny systemowy:640 Nm przy 1500-4000 rpm 
Skrzynia biegów:8-biegowa, automatyczna 
Typ napędu:Na wszystkie koła (AWD) 
Hamulce przednie:Tarczowe, wentylowane 
Hamulce tylne:Tarczowe, wentylowane 
Zawieszenie przednie:Kolumna typu MacPherson 
Zawieszenie tylne:Niezależne 
Średnica zawracania:12.4 m 
Koła, ogumienie przednie:255/55 R20 
Koła, ogumienie tylne:255/55 R20 

Masy i wymiary:

Typ nadwozia:SUV 
Liczba drzwi:5 
Masa własna:2539 kg 
Ładowność:661 kg 
Długość:4879 mm 
Szerokość:Z lusterkami: 2220 mm
Bez lusterek: 2073 mm
 
Wysokość:1812 mm 
Rozstaw osi:2923 mm 
Rozstaw kół przód/tył:1692 / 1686 mm 
Głębokość brodzenia:850 mm 
Pojemność zbiornika paliwa:91 l 
Pojemność akumulatorów:13 kWh 
Pojemność bagażnika:780 / 1686 l 
Osiągi:
 Katalogowo:Pomiar własny:
Przyspieszenie 0-100 km/h:6,7 s 
Prędkość maksymalna:220 km/h 
Zużycie paliwa (miasto):b.d.3,2 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa):b.d.

9,6 l/100 km (drogi krajowe+autostrada)

10,4 l/100 km (autostrada)

Zużycie paliwa (mieszane):3,0 l/100 km 
Maksymalny zasięg na prądzie:41 km 
Emisja CO2:69 g/km 
Test zderzeniowy Euro NCAP:nie był testowany 
Cena:
Cena egzemplarza testowego:431 400 zł za wersję wyposażeniową HSE 
Wersja silnikowa od:412 600 zł 
Model od:326 500 zł 
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.