Land Rover Defender P400e - kolejna terenówka dla spełnienia norm?

Walka o przetrwanie w segmencie samochodów terenowych trwa. Suzuki wprowadzi na rynek "ciężarowego" Jimny, a Jeep zaprezentował hybrydowego Wranglera. Land Rover wybrał podobny kierunek dla Defendera i moim zdaniem to słuszna decyzja.

Defender z wtyczką nie powinien dziwić. Wrangler też już taką ma.Defender z wtyczką nie powinien dziwić. Wrangler też już taką ma.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Jeśli Defender ma być, to hybryda plug-in jest koniecznością dla utrzymania limitów emisji CO2. Dla równowagi pojawi się przecież odmiana V8.

O ile w przypadku Wranglera 4xe można mieć wątpliwości co do sensu wprowadzenia plug-ina (poza kwestiami formalnymi), o tyle Defender jest zwykłym SUV-em do jazdy na co dzień. Do tego ładnym i niewątpliwie będzie kupowanym jako SUV, nie jako terenówka - przynajmniej w znakomitej większości. Uważam, że ma to sens.

Land Rover Defender P400e
Land Rover Defender P400e © fot. mat. prasowe

Dlatego uważam, że Land Rover Defender P400e może być jednym z najatrakcyjniejszych wariantów dla realnych klientów. Ma napęd pochodzący z range rovera - z 2-litrowym silnikiem benzynowym, o systemowej mocy 398 KM, więc jest o 25 KM mocniejszy od Wranglera 4xe. Do tego ma znacznie lepsze na równe drogi i lekkie bezdroża zawieszenie z systemem pneumatycznym.

Defender P400e przyspieszy do 100 km/h w czasie 5,6 s. Maksymalna prędkość auta to 209 km/h. Świetne osiągi na każde skinienie prawej stopy mają być zasługą łącznie 650 Nm momentu obrotowego. Za sprawą tego parametru nie będzie też problemu z uciągnięciem 3-tonowej przyczepy. Land Rover zapewnia też o dużych zdolnościach terenowych samochodu i pracy systemu hybrydowego również na niskim przełożeniu reduktora.

Land Rover Defender P400e
Land Rover Defender P400e © fot. mat. prasowe

Akumulator 19,2 kWh ma po pełnym naładowaniu zapewnić energię do przejechania 43 km, a urządzenie o mocy 50 kW naładuje go do 80 proc. w 30 minut. Natomiast domowa ładowarka o mocy 7,4 kW napełni całkowicie akumulator w czasie 2 godzin.

Land Rover będzie oferował hybrydowego Defendera wyłącznie w wersji 110, czyli 5-drzwiowej i do wyboru 5- lub 6-miejscowej.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie