Rywal Elona Muska zniknął z Twittera. Dosadnie skomentował sytuację

Rywal Elona Muska zniknął z Twittera. Dosadnie skomentował sytuację28.04.2022 09:52
Henrik Fisker
Źródło zdjęć: © fot. Fisker Inc.

Wystarczyło zaledwie parę godzin od ogłoszenia nowego właściciela platformy społecznościowej, by już przyniosło to pierwsze efekty. Swoje konto z portalu usunął Henrik Fisker, który w przeszłości walczył z Elonem Muskiem na rynku i w sądzie.

Henrik Fisker to duński przedsiębiorca najlepiej znany z sygnowanego jego nazwiskiem samochodu Fisker Karma. Z Elonem Muskiem łączy go trudna przeszłość. Projektant ten, najlepiej znany ze swojego współudziału w tworzeniu tak pięknych modeli jak BMW Z8 oraz Aston Martin DB9 i V8 Vantage, został zakontraktowany w 2007 roku do prac nad nadwoziem rodzącej się wtedy Tesli Model S.

Po kilku miesiącach odszedł z kierowanego już wtedy przez Muska startupu, by wkrótce pokazać światu swojego rywala dla Tesli, hybrydowy model Karma. Ruch ten wywołał duże zamieszanie w pionierskim wówczas świecie elektromobilności i skończył się głośnym procesem wytoczonym przez firmę Elona Muska.

Fisker Ocean, Źródło zdjęć: © fot. Fisker Inc.
Fisker Ocean
Źródło zdjęć: © fot. Fisker Inc.

Ostatecznie Fisker się wybronił, ale zapisana w nazwie jego auta karma powróciła. Pomimo urodziwego nadwozia i początkowo zupełnie dobrego przyjęcia, ostatecznie Karma nie powtórzyła sukcesu Modelu S i Fisker w 2013 roku musiał ogłosić bankructwo firmy (a sam projekt został kupiony przez chińską Wanxiang Group i z tylko niewielkimi poprawkami jest oferowany po dziś dzień jako Karma GS-6).

Duńczyk się nie poddawał. W kolejnych latach założył nową firmę, której pierwszy model, luksusowy SUV o nazwie Ocean, zaliczył już swoją premierę zarówno w USA, jak i w Europie i jeszcze w tym roku ma zostać skierowany do produkcji. Równolegle do tego rozwijał również swoją aktywność na kanałach społecznościowych. W tym na Twitterze, gdzie nie omieszkał czasem wbić szpili Muskowi, do którego nadal ewidentnie żywi niechęć.

Fisker Ocean, Źródło zdjęć: © fot. Fisker Inc.
Fisker Ocean
Źródło zdjęć: © fot. Fisker Inc.

Jest ona na tyle duża, że zaledwie po paru godzinach od ogłoszenia nowego właściciela tej amerykańskiej platformy społecznościowej Fisker usunął z niej swoje konto, które obserwowało 86 tys. osób. Początkowe plotki o tym, że była to decyzja samego Elona Muska, została szybko sprostowana przez samego "wyrzutka".

Swoje stanowisko zajął… na innej platformie społecznościowej, Instagramie. Tam wydał następujące oświadczenie: "W stu procentach wierzę w wolność słowa. Ale nie wierzę w wolność słowa aktywnie zarządzaną bądź kontrolowaną przez mojego konkurenta. I nie chcę, by konkurent decydował o tym, jak moi followersi doświadczają Fiskera i jak rozwijamy się jako firma".

Ruch ten nie wszyscy przyjęli z zadowoleniem, nawet niektórzy ze zwolenników Fiskera, którzy ocenili go jako dziecinnego. Konto firmy Fisker Inc. niemniej działa na Twitterze bez zmian. Dla samego Muska większym zmartwieniem od Fiskera powinien być jednak Lucid Air, który właśnie wchodzi do Europy… Ciekawe jaki los na Twitterze czeka tę firmę.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.