Tesla pobiła swój rekord. Celu Elona Muska jednak nie osiągnęła

Tesla pobiła swój rekord. Celu Elona Muska jednak nie osiągnęła28.12.2023 17:53
Rok 2023 zdecydowanie należał do Tesli
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg

Nawet bez oficjalnych danych sprzedażowych z grudnia 2023 r. wiemy, że ostatnie 12 miesięcy było dla Tesli rekordowe. Mimo kosmicznego wyniku sprzedażowego korki od szampanów w siedzibie marki niekoniecznie muszą wystrzelić.

Rok 2023 zdecydowanie był przełomem dla Tesli. Oczywiście amerykański producent już wcześniej zbierał wokół siebie sporo uwagi, lecz dopiero teraz nastąpił prawdziwy wystrzał, jeżeli chodzi o sprzedawany nakład. Kapitalnie w szczególności radził sobie Model Y, który był najlepiej sprzedającym się autem w pierwszym kwartale i w pierwszej połowie roku, a tytuł ten zgarnie zapewne za całe 12 miesięcy.

Oczywiście możemy łatwo wskazać najważniejszy powód takiego stanu rzeczy - wojna cenowa, jaką rozpętała właśnie Tesla, a także producenci z Chin. To właśnie dlatego tesle stały się trochę bardziej przystępne cenowo dla większego grona potencjalnych konsumentów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pościg za nieprzytomnym kierowcą tesli. Samochód pędził na autopilocie

Nadchodzi czas podsumowań i te rozpoczęły się właśnie w szeregach marki rodem z Doliny Krzemowej. Według danych przygotowanych przez portal "Automotive News" we współpracy z analitykami London Stock Exchange Group wynika, że w całym 2023 r. Tesla sprzeda globalnie ok. 1,82 mln egzemplarzy swoich samochodów.

Nie jest tajemnicą, że jest to absolutnie historyczny wynik w dziejach amerykańskiej marki, poprawiający dotychczasowy rekord z 2022 r. o aż 37 proc. Bez wątpienia pod kątem czystych liczb i statystyk Tesla może zapisać sobie ostatnie 12 miesięcy na plus... a przynajmniej tak mogłoby się zdawać.

Nie wiadomo bowiem, czy z takiego rezultatu zadowolony będzie założyciel marki, Elon Musk. Ten bowiem jeszcze w styczniu 2023 r. zakładał sprzedaż 2 mln samochodów "jeżeli nie powstrzyma ich żadna siła wyższa".

Wtedy nie wszyscy jeszcze zakładali, że Tesla do tego pułapu się zbliży, a okazało się, że było naprawdę blisko. Do celu wyznaczonego przez Muska jednak trochę zabrakło i stąd pytanie, czy sprzedaż 1,82 mln aut satysfakcjonuje kontrowersyjnego miliardera.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.