Toyota pokaże 30 modeli na prąd przed końcem dekady, a Lexus będzie elektryczną marką

Toyota pokaże 30 modeli na prąd przed końcem dekady, a Lexus będzie elektryczną marką14.12.2021 07:50
Tak wygląda przyszłość japońskiego koncernu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Materiał partnerski

Zaskakujące? Zdecydowanie, ale takie są fakty, które sam szef koncernu, Akio Toyota, przedstawił podczas konferencji prasowej 14 grudnia 2021 roku. Dotychczas skupiona na hybrydach Toyota zdecydowanie nie bagatelizuje napędu elektrycznego.

"Musimy ograniczyć emisję zanieczyszczeń tak szybko, jak to możliwe, poszerzając ofertę o pojazdy neutralne węglowo" - powiedział Akio Toyoda, prezentując nową rodzinę w pełni elektrycznych modeli bZ, w której poza znaną nam już Toyotą bZ4X znajdziemy również 4 inne propozycje z różnych segmentów rynku: w tym małe auto miejskie, dużego SUV-a czy wszechstronny kompakt. Co ważne, wszystkie mają być przystępne cenowo.

Jak się jednak okazało, był to dopiero początek zaskakujących informacji. Chwilę później, gdy opadły kurtyny, zobaczyliśmy bowiem kolejne 11 propozycji marek Toyota i Lexus, które zadebiutują w najbliższych latach. Począwszy od niewielkich, elektrycznych dostawczaków, poprzez pełnowymiarowe terenówki i pickupy, a skończywszy na sportowych supersamochodach.

Elektromobilność na wiele sposobów

Taki zestaw pojazdów wykorzystujących elektryczny napęd robi wrażenie. Tym bardziej, że mamy do czynienia z marką, która jeszcze niedawno zdawała się stać trochę z boku w wyścigu elektromobilności, skupiając się nie na pojazdach akumulatorowych, lecz hybrydach i ogniwach paliwowych.

Jedno nie musi jednak wykluczać drugiego. Toyota podkreśla, że zamierza równolegle rozwijać każdą z tych technologii, nie tylko dając klientom alternatywę, ale i zwiększając szanse na uczynienie środowiska czystszym na wiele sposobów.

W gamie znajdzie się też miejsce dla supersamochodów, Źródło zdjęć: © fot. Zrzut ekranu z konferencji Toyoty
W gamie znajdzie się też miejsce dla supersamochodów
Źródło zdjęć: © fot. Zrzut ekranu z konferencji Toyoty

Plany są naprawdę śmiałe i jeśli uda się je zrealizować, Japończycy mogą stać się jednymi z liderów elektromobilności. Już w 2030 roku Toyota jako koncern chce mieć w ofercie 30 modeli elektrycznych. Do tego czasu z fabryk wyjedzie około 3,5 mln aut zasilanych prądem.

5 lat później Toyota i Lexus mają osiągnąć pełną neutralność w kwestii emisji spalin, przy czym Toyoda podkreślił rozbieżność pomiędzy pojazdami neutralnymi pod względem emisji a pojazdami o niskiej emisji. Jak stwierdził, wynika ona ze źródła energii wykorzystywanej do zasilania. Dlatego też koncern chce rozwijać infrastrukturę opartą na prądzie z czystych źródeł.

Lexus w pełni elektryczną marką

Najbardziej szokująca ze wszystkich zapowiedzi wydaje się jednak ta dotycząca Lexusa. Zgodnie z planem Toyoty flagowa marka koncernu będzie mieć w ofercie wyłącznie w pełni elektryczne modele. Na kluczowych rynkach, takich jak Europa, Chiny i Ameryka Północna, już przed 2030 rokiem. Pierwszą propozycją będzie crossover RZ, który trafi na rynek już w 2022 roku. Później dołączy do niego następca RX-a, limuzyna wielkości IS-a i co najważniejsze - halo car w postaci supersamochodu.

Brzmi odważnie, ale biorąc pod uwagę dotychczasowy dorobek Toyoty, można śmiało zakładać, że japoński gigant stanie na wysokości zadania. Warto przy tym odnotować, że w przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych koncernów, Toyota nie zapowiada całkowitego rozstania z silnikami spalinowymi, które zapewne wciąż będą oferowane na wybranych rynkach.

Materiał partnerski
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.