Peugeot w pełni elektryczną marką w Europie od 2030 roku. Co na pozostałych rynkach?

Kolejny producent oficjalnie zadeklarował przejście na prąd. I to na 5 lat przed zapowiadanymi zmianami w unijnych przepisach. Mowa o Peugeocie, który od 2030 roku chce być w pełni elektryczną marką w Europie.

Elektryczny napęd na dobre zagości w gamie PeugeotaElektryczny napęd na dobre zagości w gamie Peugeota
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

"Każdy nowy peugeot zaprezentowany po 2030 roku i sprzedawany w Europie będzie w pełni elektryczny" -powiedziała szefowa marki Linda Jackson cytowana przez portal Automotive News Europe. "Wciąż jednak zamierzamy oferować modele z silnikami spalinowymi klientom z innych rynków" - dodała.

Oznacza to, że Europejczycy chętni na nowego peugeota po 2030 roku będą musieli postawić na elektryka. W obliczu zapowiadanego zakazu rejestracji aut spalinowych w krajach UE po 2035 roku, decyzja Francuzów nie powinna jednak dziwić.

Zresztą podobne zapewnienia podjęły już inne marki koncernu Stellatis, jak Lancia, DS, Alfa Romeo i Opel, które zamierzają pożegnać napęd spalinowy już w latach 2026-2028. Sam szef koncernu, Carlos Tavares przyznał natomiast, że zgodnie z przewidywaniami do 2030 roku pojazdy niskoemisyjne mają stanowić aż 70 proc. produkcji w Europie i 40 proc. w USA.

Obecnie Peugeot ma już w swojej ofercie hybrydy plug-in oraz modele w pełni elektryczne. Gama będzie sukcesywnie rozbudowywana. W 2023 roku zadebiutować ma elektryczne wydanie nowego, kompaktowego 308. Do tego czasu pożegnamy też w pełni spalinowe propozycje takie jak 5008 i wciąż oferowane na niektórych rynkach 108.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki