Toyota sprzedała już 15 mln hybryd i pewnie szybko poprawi ten wynik

Toyota sprzedała już 15 mln hybryd i pewnie szybko poprawi ten wynik04.05.2020 12:26
Od tego modelu wszystko się zaczęło. W 1997 roku nikt nie podejrzewał, że hybrydy odniosą aż taki sukces.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Na wizerunek największego producenta aut hybrydowych Toyota pracuje od 1997 roku, lecz to ostatnie lata przyniosły koncernowi największe sukcesy. W ciągu nieco ponad dwóch dekad Japończycy sprzedali aż 15 mln aut napędzanych połączeniem silnika spalinowego i elektrycznego. Choć to imponujący wynik, jego podwojenie nie powinno zająć wiele czasu.

Wszystko zaczęło się w 1997 roku od Priusa, który w momencie debiutu postrzegany był raczej jako ciekawostka niż auto, które jest początkiem hybrydowej rewolucji. Szybko jednak okazało się, że nietypowa stylistyka oraz napęd łączący zalety silnika spalinowego i elektrycznego cieszą się uznaniem klientów.

W kolejnych latach Toyota rozwijała projekt, skupiając się głównie na Priusie i pochodnych wersjach nadwoziowych. Dlatego też osiągnięcie wyniku 5 mln sprzedanych egzemplarzy zajęło aż 16 lat. Potem było już z górki.

W drugiej dekadzie XXI wieku Japończycy zaczęli solidnie rozwijać gamę hybrydowych Toyot oraz Lexusów, montując alternatywne źródła napędu w większości popularnych modeli reprezentujących różne segmenty rynku. Na kolejne 5 mln nie trzeba było długo czekać. W 2017 roku producent dumnie ogłosił, że udało mu się sprzedaż 10 mln hybryd. Dziś, 3 lata później jest to już 15 mln.

Oznacza to, że sprzedaż hybryd Toyoty rośnie w lawinowym tempie. Trudno się temu dziwić - na całym świecie oferowane są aż 44 modele koncernu wykorzystujące ten rodzaj napędu. Największym wzięciem - poza oczywiście Priusem - cieszą się takie modele jak Corolla, Camry, Avalon, RAV4 i Highlander, a głównym rynkiem zbytu są oczywiście Stany Zjednoczone.

Toyota twierdzi, że wszystkie sprzedane przez nią hybrydy przyczyniły się do obniżenia średniej emisji CO2 pojazdów spalinowych o 120 milionów ton. W najbliższych latach Japończycy zamierzają nadal rozwijać ten rodzaj napędu z naciskiem na rozwiązania typu plug-in, które w przeciwieństwie do zwykłych hybryd umożliwiają również normalną jazdę z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego.

Źródło artykułu:WP Autokult
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.