Toyota uwalnia tysiące patentów dotyczących hybryd. To nie przypadek

Toyota uwalnia tysiące patentów dotyczących hybryd. To nie przypadek03.04.2019 07:50
Ponad połowa gamy Toyoty jest dostępna w odmianach hybrydowych. W siostrzanym Lexusie jest jeszcze lepiej
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Autokult Elektromobilność

W dzisiejszym biznesie patenty to potężny kapitał firm, na którym budowane są przychody. Nic więc dziwnego, że są one zazdrośnie strzeżone. Ale nie przez wszystkich. Toyota postanowiła właśnie za darmo udostępnić 24 tys. patentów dotyczących pojazdów hybrydowych. Japończycy mają w tym swój interes.

Żadna z firm motoryzacyjnych na świecie nie może poszczycić się takim doświadczeniem w projektowaniu i produkcji samochodów hybrydowych, jak Toyota. Na przestrzeni 20 lat Japończycy wytyczyli nowe ścieżki rozwoju branży i opatentowali tysiące rozwiązań. Teraz z części z nich będą mogli skorzystać również inni producenci.

Toyota umożliwiła darmowe korzystanie z 23 740 patentów do 2030 roku. Dotyczą one m.in. silników elektrycznych, jednostek sterujących czy systemów kontroli – kluczowych technologii, stosowanych w klasycznych hybrydach, hybrydach plug-in czy samochodach elektrycznych na ogniwa paliwowe. Wśród uwolnionych pomysłów są również te najnowsze innowacje, które wciąż czekają na zatwierdzenie w urzędach patentowych.

W ramach wsparcia technicznego Toyota udostępni opisy zelektryfikowanych napędów, instrukcje do kontroli oraz szczegółowe instruktaże dotyczące dopracowywania tego rodzaju samochodów. Wsparcie to będzie oferowane na podstawie zawieranych indywidualnie umów.

Zdaniem części komentatorów ruch Toyoty nie ma wiele wspólnego z altruizmem. To przemyślane posunięcie biznesowe. Uwolnienie patentów na hybrydy ma sprawić, że część producentów aut zacznie rozwijać tego typu samochody, zwalniając przy tym pochód ładowanych z sieci energetycznej samochodów o napędzie elektrycznym.

Nawet gdy inne marki zaproponują dopracowane hybrydy, Toyocie pozostanie atut ogromnego doświadczenia w tej materii. Jednocześnie Japończycy mogą mieć nadzieję, że kupiony w ten sposób czas upłynie pod znakiem rozwoju infrastruktury tankowania wodoru. Jeśli tak się stanie, Toyota znów będzie na wymarzonej pozycji, bo od czasu debiutu Miraia w 2014 r. stanowi forpocztę również tej technologii.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.