Toyota sprzedała już 15 mln hybryd i pewnie szybko poprawi ten wynik

Od tego modelu wszystko się zaczęło. W 1997 roku nikt nie podejrzewał, że hybrydy odniosą aż taki sukces.
Od tego modelu wszystko się zaczęło. W 1997 roku nikt nie podejrzewał, że hybrydy odniosą aż taki sukces.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

04.05.2020 12:26, aktual.: 13.03.2023 13:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na wizerunek największego producenta aut hybrydowych Toyota pracuje od 1997 roku, lecz to ostatnie lata przyniosły koncernowi największe sukcesy. W ciągu nieco ponad dwóch dekad Japończycy sprzedali aż 15 mln aut napędzanych połączeniem silnika spalinowego i elektrycznego. Choć to imponujący wynik, jego podwojenie nie powinno zająć wiele czasu.

Wszystko zaczęło się w 1997 roku od Priusa, który w momencie debiutu postrzegany był raczej jako ciekawostka niż auto, które jest początkiem hybrydowej rewolucji. Szybko jednak okazało się, że nietypowa stylistyka oraz napęd łączący zalety silnika spalinowego i elektrycznego cieszą się uznaniem klientów.

W kolejnych latach Toyota rozwijała projekt, skupiając się głównie na Priusie i pochodnych wersjach nadwoziowych. Dlatego też osiągnięcie wyniku 5 mln sprzedanych egzemplarzy zajęło aż 16 lat. Potem było już z górki.

W drugiej dekadzie XXI wieku Japończycy zaczęli solidnie rozwijać gamę hybrydowych Toyot oraz Lexusów, montując alternatywne źródła napędu w większości popularnych modeli reprezentujących różne segmenty rynku. Na kolejne 5 mln nie trzeba było długo czekać. W 2017 roku producent dumnie ogłosił, że udało mu się sprzedaż 10 mln hybryd. Dziś, 3 lata później jest to już 15 mln.

Oznacza to, że sprzedaż hybryd Toyoty rośnie w lawinowym tempie. Trudno się temu dziwić - na całym świecie oferowane są aż 44 modele koncernu wykorzystujące ten rodzaj napędu. Największym wzięciem - poza oczywiście Priusem - cieszą się takie modele jak Corolla, Camry, Avalon, RAV4 i Highlander, a głównym rynkiem zbytu są oczywiście Stany Zjednoczone.

Toyota twierdzi, że wszystkie sprzedane przez nią hybrydy przyczyniły się do obniżenia średniej emisji CO2 pojazdów spalinowych o 120 milionów ton. W najbliższych latach Japończycy zamierzają nadal rozwijać ten rodzaj napędu z naciskiem na rozwiązania typu plug-in, które w przeciwieństwie do zwykłych hybryd umożliwiają również normalną jazdę z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także