Toyota sprzedała już 15 mln hybryd i pewnie szybko poprawi ten wynik

Na wizerunek największego producenta aut hybrydowych Toyota pracuje od 1997 roku, lecz to ostatnie lata przyniosły koncernowi największe sukcesy. W ciągu nieco ponad dwóch dekad Japończycy sprzedali aż 15 mln aut napędzanych połączeniem silnika spalinowego i elektrycznego. Choć to imponujący wynik, jego podwojenie nie powinno zająć wiele czasu.

Od tego modelu wszystko się zaczęło. W 1997 roku nikt nie podejrzewał, że hybrydy odniosą aż taki sukces.
Od tego modelu wszystko się zaczęło. W 1997 roku nikt nie podejrzewał, że hybrydy odniosą aż taki sukces.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

04.05.2020 | aktual.: 13.03.2023 13:14

Wszystko zaczęło się w 1997 roku od Priusa, który w momencie debiutu postrzegany był raczej jako ciekawostka niż auto, które jest początkiem hybrydowej rewolucji. Szybko jednak okazało się, że nietypowa stylistyka oraz napęd łączący zalety silnika spalinowego i elektrycznego cieszą się uznaniem klientów.

W kolejnych latach Toyota rozwijała projekt, skupiając się głównie na Priusie i pochodnych wersjach nadwoziowych. Dlatego też osiągnięcie wyniku 5 mln sprzedanych egzemplarzy zajęło aż 16 lat. Potem było już z górki.

W drugiej dekadzie XXI wieku Japończycy zaczęli solidnie rozwijać gamę hybrydowych Toyot oraz Lexusów, montując alternatywne źródła napędu w większości popularnych modeli reprezentujących różne segmenty rynku. Na kolejne 5 mln nie trzeba było długo czekać. W 2017 roku producent dumnie ogłosił, że udało mu się sprzedaż 10 mln hybryd. Dziś, 3 lata później jest to już 15 mln.

Oznacza to, że sprzedaż hybryd Toyoty rośnie w lawinowym tempie. Trudno się temu dziwić - na całym świecie oferowane są aż 44 modele koncernu wykorzystujące ten rodzaj napędu. Największym wzięciem - poza oczywiście Priusem - cieszą się takie modele jak Corolla, Camry, Avalon, RAV4 i Highlander, a głównym rynkiem zbytu są oczywiście Stany Zjednoczone.

Toyota twierdzi, że wszystkie sprzedane przez nią hybrydy przyczyniły się do obniżenia średniej emisji CO2 pojazdów spalinowych o 120 milionów ton. W najbliższych latach Japończycy zamierzają nadal rozwijać ten rodzaj napędu z naciskiem na rozwiązania typu plug-in, które w przeciwieństwie do zwykłych hybryd umożliwiają również normalną jazdę z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)