Toyota walczy o Chiny. Zapowiada zwiększenie środków na rozwój technologii

Toyota walczy o Chiny. Zapowiada zwiększenie środków na rozwój technologii31.07.2023 20:20
Toyota bZ4X
Źródło zdjęć: © Autokult

Chiński rynek wcale nie musi okazać się stracony dla do tej pory dominujących marek. Na właściwe tory w Państwie Środka chce wrócić Toyota, stawiając tam bardzo mocno na szybko rozwijający się i popularny segment - elektryki.

Chiny są obecnie największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie, niemalże dublując drugie Stany Zjednoczone. Nic więc dziwnego, że od wielu lat dominujące w świecie motoryzacji marki z Europy, Japonii czy Korei Płd. biją się o prym. Teraz jednak do batalii dołączył nowy, ale za to niezwykle groźny i skuteczny konkurent - rodzimi chińscy producenci, którzy rozpoczęli swoją własną dominację.

Obecnie najpopularniejszą marką w Chinach jest BYD, a Volkswagen został ostatecznie zrzucony z tronu. Co prawda w czołówce nadal utrzymuje się Toyota, lecz oczywiście nie jest to pozycja, która zadowalałaby największy obecnie koncern motoryzacyjny na świecie. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Land Cruiser - Jak zabraknie pokory to napędy nie pomogą

To właśnie dlatego pomimo zażartej konkurencji i sporych trudności w dotrzymaniu kroku chińskim markom, Japończycy ani myślą o oddaniu bez walki bardzo ważny rynek, który jest w stanie przynieść ogromne przychody. Odpowiednią według Toyoty drogą jest postawienie tam na samochody elektryczne, które cieszą się w Chinach naprawdę sporą popularnością.

Według sporego raportu przygotowanego przez "Reutersa" Toyota chce przyspieszyć rozwój m.in "inteligentnych kokpitów", które cieszą się w Państwie Środka popularnością, a także jednostek napędowych - nie tylko u siebie, ale również u swoich partnerów, Denso i Aisin. Szansy na ponowny wzrost sprzedaży upatruje się również w przebudowaniu łańcuchów dostaw i rozwojowi coraz to mocniejszych akumulatorów.

Toyota bZ4X, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Toyota bZ4X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota

Nie oznacza to jednak w żadnym wypadku, że Toyota obecnie rzuci swoje wszystkie siły na auta elektryczne. Japońska marka nadal bowiem uważa, że hybrydy będą cieszyć się niezmienną popularnością, a dla samego koncernu bardzo istotny jest również rozwój samochodów wodorowych. Taka dywersyfikacja działań ma być najlepsza dla rynku, który nie jest gotowy na pełną elektryfikację.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.