Audi e-tron wycenione. Kosztuje mniej od Jaguara I-Pace'a

Do niedawna Jaguar I-Pace nie miał na polskim rynku odpowiedniego konkurenta, ale już ma. Debiutuje bowiem Audi e-tron i jest o 13 800 zł tańszy od brytyjczyka.

Rewelacyjny Jaguar I-Pace ma już konkurenta. To trochę inne auto, ale moc silników elektrycznych jest podobnaRewelacyjny Jaguar I-Pace ma już konkurenta. To trochę inne auto, ale moc silników elektrycznych jest podobna
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Jest też większy, a napędza go układ dwóch silników elektrycznych o mocy systemowej 408 KM, czyli o 8 KM więcej niż w Jaguarze I-Pace'ie. Nie ma jednak aż tak rewelacyjnych osiągów. Do setki przyspiesza w czasie 5,7 s, podczas gdy konkurent potrzebuje na to sekundę mniej. Prędkość maksymalna e-trona to, podobnie jak Jaguara, tylko 200 km/h.

Audi e-tron 55 quattro (2019)
Audi e-tron 55 quattro (2019) © fot. mat. prasowe

Słabsze osiągi mogą być wynikiem wyższej masy sięgającej blisko 2,5 tony. Przypomnę tylko, że tyle nie waży nawet większe Audi Q7, a Jaguar I-Pace jest przy e-tronie stosunkowo lekki – 2200 kg.

Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki. Jego baterie mają zapewniać zasięg powyżej 400 km i możliwość szybkiego ładowania mocą aż 150 kW w czasie krótszym niż 30 minut.

Audi e-tron 55 quattro (2019)
Audi e-tron 55 quattro (2019) © fot. mat. prasowe

Audi wyceniło swój model w Polsce na 342 800 zł w podstawowej specyfikacji 55 quattro. Wersja Advanced z ładniejszym wykończeniem nadwozia kosztuje od 349 700 zł, natomiast Jaguar I-Pace to wydatek od 356 600 zł. Ciekaw jestem, czy jeśli brytyjskie auto elektryczne cieszy się tak ogromnym popytem, to podobny sukces osiągnie niemiecki SUV.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc