Audi e‑tron wycenione. Kosztuje mniej od Jaguara I‑Pace'a

Rewelacyjny Jaguar I-Pace ma już konkurenta. To trochę inne auto, ale moc silników elektrycznych jest podobna
Rewelacyjny Jaguar I-Pace ma już konkurenta. To trochę inne auto, ale moc silników elektrycznych jest podobna
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

04.03.2019 13:39, aktual.: 13.03.2023 14:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Do niedawna Jaguar I-Pace nie miał na polskim rynku odpowiedniego konkurenta, ale już ma. Debiutuje bowiem Audi e-tron i jest o 13 800 zł tańszy od brytyjczyka.

Jest też większy, a napędza go układ dwóch silników elektrycznych o mocy systemowej 408 KM, czyli o 8 KM więcej niż w Jaguarze I-Pace'ie. Nie ma jednak aż tak rewelacyjnych osiągów. Do setki przyspiesza w czasie 5,7 s, podczas gdy konkurent potrzebuje na to sekundę mniej. Prędkość maksymalna e-trona to, podobnie jak Jaguara, tylko 200 km/h.

Audi e-tron 55 quattro (2019)
Audi e-tron 55 quattro (2019)© fot. mat. prasowe

Słabsze osiągi mogą być wynikiem wyższej masy sięgającej blisko 2,5 tony. Przypomnę tylko, że tyle nie waży nawet większe Audi Q7, a Jaguar I-Pace jest przy e-tronie stosunkowo lekki – 2200 kg.

Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki. Jego baterie mają zapewniać zasięg powyżej 400 km i możliwość szybkiego ładowania mocą aż 150 kW w czasie krótszym niż 30 minut.

Audi e-tron 55 quattro (2019)
Audi e-tron 55 quattro (2019)© fot. mat. prasowe

Audi wyceniło swój model w Polsce na 342 800 zł w podstawowej specyfikacji 55 quattro. Wersja Advanced z ładniejszym wykończeniem nadwozia kosztuje od 349 700 zł, natomiast Jaguar I-Pace to wydatek od 356 600 zł. Ciekaw jestem, czy jeśli brytyjskie auto elektryczne cieszy się tak ogromnym popytem, to podobny sukces osiągnie niemiecki SUV.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także