Audi e‑tron wycenione. Kosztuje mniej od Jaguara I‑Pace'a

Rewelacyjny Jaguar I-Pace ma już konkurenta. To trochę inne auto, ale moc silników elektrycznych jest podobna
Rewelacyjny Jaguar I-Pace ma już konkurenta. To trochę inne auto, ale moc silników elektrycznych jest podobna
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

04.03.2019 13:39, aktual.: 13.03.2023 14:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Do niedawna Jaguar I-Pace nie miał na polskim rynku odpowiedniego konkurenta, ale już ma. Debiutuje bowiem Audi e-tron i jest o 13 800 zł tańszy od brytyjczyka.

Jest też większy, a napędza go układ dwóch silników elektrycznych o mocy systemowej 408 KM, czyli o 8 KM więcej niż w Jaguarze I-Pace'ie. Nie ma jednak aż tak rewelacyjnych osiągów. Do setki przyspiesza w czasie 5,7 s, podczas gdy konkurent potrzebuje na to sekundę mniej. Prędkość maksymalna e-trona to, podobnie jak Jaguara, tylko 200 km/h.

Audi e-tron 55 quattro (2019)
Audi e-tron 55 quattro (2019)© fot. mat. prasowe

Słabsze osiągi mogą być wynikiem wyższej masy sięgającej blisko 2,5 tony. Przypomnę tylko, że tyle nie waży nawet większe Audi Q7, a Jaguar I-Pace jest przy e-tronie stosunkowo lekki – 2200 kg.

Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki. Jego baterie mają zapewniać zasięg powyżej 400 km i możliwość szybkiego ładowania mocą aż 150 kW w czasie krótszym niż 30 minut.

Audi e-tron 55 quattro (2019)
Audi e-tron 55 quattro (2019)© fot. mat. prasowe

Audi wyceniło swój model w Polsce na 342 800 zł w podstawowej specyfikacji 55 quattro. Wersja Advanced z ładniejszym wykończeniem nadwozia kosztuje od 349 700 zł, natomiast Jaguar I-Pace to wydatek od 356 600 zł. Ciekaw jestem, czy jeśli brytyjskie auto elektryczne cieszy się tak ogromnym popytem, to podobny sukces osiągnie niemiecki SUV.

Źródło artykułu:WP Autokult
Audisegment jcrossover/suv
Komentarze (5)