Audi Grandsphere Concept pokazuje przyszłość marki. Czy takie będzie nowe A8?

Grandsphere Concept to długo oczekiwana, studyjna propozycja będąca zapowiedzią przyszłości marki z Ingolstadt. Jednocześnie jest to przedsmak następcy flagowego A8. Oczywiście elektrycznego następcy.

Audi Grandsphere Concept (2021)Audi Grandsphere Concept (2021)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński

O tym, że rozwój elektromobilności jest priorytetem Audi, wiadomo nie od dziś. Niemiecka marka stale rozwija ofertę modeli zasilanych prądem szczególnie w wyższych segmentach rynku. Jedną z takich propozycji będzie flagowy elektryczny odpowiednik limuzyny A8. Właśnie został zapowiedziany konceptem Grandsphere.

Topowe modele zawsze wyznaczają kierunek dla pozostałych propozycji w gamie. Linie modelu Grandsphere są więc obietnicą sporych zmian, jakie w najbliższych latach czekają Audi. Mowa tu przede wszystkim o stylistyce wyróżniającej się całkowicie nowym przodem. Ogromna atrapa chłodnicy pozostała na miejscu, choć teraz jest zamontowana znacznie niżej i pozbawiona jest logo producenta. To przeniesiono wyżej, tuż pod maskę.

Niby detale, lecz sprawiają, że Grandpshere całkowicie różni się od wszystkich współczesnych propozycji z Ingolstadt. Jak przystało na potencjalnego następcę A8, jest to naprawdę wielki samochód. Mierzy 5,4 metra długości, ponad 2 metry szerokości, a rozstaw osi przekracza 3,2 metra. Mimo to karoseria wygląda zaskakująco lekko. Obłe, dynamicznie linie mogą się podobać.

Audi Grandsphere Concept (2021)
Audi Grandsphere Concept (2021) © mat. prasowe / Audi

Największą atrakcję stanowi jednak brak słupka B, co przekłada się na lepszy dostęp do wygodnej kabiny wykończonej wełną, aluminium i kryształami. To nic innego jak luksusowy salon na kołach, w którym można odpocząć. Dosłownie, gdyż Audi obiecuje pełne wsparcie systemów autonomicznej jazdy.

Równie imponująco co design zapowiadają się technikalia. Choć producent nie zdradził wszystkich szczegółów, wiadomo, że maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wyniesie nawet 750 km. I to przy zachowaniu osiągów godnych limuzyny segmentu premium.

Przyszłość zapowiada się więc fascynująco, choć póki co trudno jeszcze powiedzieć, kiedy konkretnie nadejdzie. Obecna generacja A8 jest z nami od 2017 roku i jeszcze nie wybiera się na rynkową emeryturę.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥